Bombardier zakończył 2017 gorzej niż planował, przekazując liniom tylko 17 samolotów komunikacyjnych rodziny Cseries – 3 CS100 i 7 CS300 dla Swiss, 5 CS300 dla Air Baltic i 2 CS300 dla Korean Air.
Wstępne plany zakładały dostarczenie użytkownikom 30 do 35 Cseries w ciągu ubiegłego roku. Później stopniowo zmieniano prognozę, do 25, a następnie do 22-20 samolotów.
Według przedstawicieli kanadyjskiego koncernu winę za taki stan rzeczy ponosi Pratt & Whitney – producent silników PW1500G, który skoncentrował się na dostawach części zamiennych do innego produktu – PW1100, napędzającego rodzinę A320neo.
Nieoficjalnie mówi się, że w 2018 Bombardier ma dostarczyć użytkownikom 40 do 45 samolotów rodziny Cseries. Szczegółowe przewidywania mają być podane w lutym, po zakończeniu rozmów z koncernem Pratt & Whitney i ustaleniem harmonogramu dostaw silników PW1500G. Dotychczas Kanadyjczycy przekazali użytkownikom łącznie 24 seryjne CS100 i CS300 (EgyptAir kupują CS300, 2017-11-15, Airbus przejmuje CSeries, 2017-10-17).