Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Awaryjne lądowanie Q400 na Okęciu

Lotnictwo cywilne, Wypadki, 11 stycznia 2018

Załoga samolotu turbośmigłowego Bombardier Q400 Polskich Linii Lotniczych LOT lecącego 10 stycznia wieczorem z Krakowa do Warszawy, noszącego znaki rejestracyjne SP-EQG, zgłosiła przed lądowaniem na Lotnisku Chopina problem z podwoziem przednim, które zostało wypuszczone, ale niezablokowane. W efekcie tego, podczas awaryjnego lądowania o 19:19, podwozie przednie złożyło się, a przednia część kadłuba samolotu uderzyła w ziemię.

/ Zdjęcie: via Twitter

Po zatrzymaniu się samolotu ewakuowano wszystkich 59 pasażerów znajdujących się na pokładzie i 4 członków załogi. Nikt nie odniósł obrażeń. Wszyscy znaleźli się pod opieką specjalistów.

Droga startowa Lotniska Chopina o kierunku 15/33, została uruchomiona o 23:10. Natomiast droga startowa o kierunku 11/29, na której lądował awaryjnie Q400, została otwarta o 12:00. Przyczyny zdarzenia bada Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych.

Zdarzenie zakwalifikowano jako pojedynczy incydent, dlatego też Q400 PLL LOT nie zostaną uziemione. Wszystkie samoloty tego typu należące do naszego narodowego przewoźnika przejdą nieplanowy przegląd podwozia.

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.