Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Oblot Hurkusa-B

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 30 stycznia 2018

Zakłady Turkish Aerospace Industries poinformowały o oblocie pierwszego prototypu samolotu szkolnego Hurkus-B. Próby w locie mają potrwać 90 h. Następnie badaniami samolotu zajmie się personel Türk Hava Kuvvetleri (THK, wojsk lotniczych Turcji). Proces ten obejmie ocenę osiągów silnika Pratt & Whitney Canada PT6A, a także działania awioniki i stateczność samolotu.

Hurkus-B podczas pierwszego lotu. Za nim widoczny jest Hurkus-A / Zdjęcie: TAI

Hurkus-B wyposażony jest w awionikę glass-cockpit, z wyświetlaczem przeziernym (HUD) i układem GPS/INS. Rozpiętość skrzydeł samolotu wynosi 9,96 m, długość to 11,17 m, a wysokość – 3,7 m. Powierzchnia nośna wynosi 15,04 m2. Zespół napędowy stanowi silnik Pratt & Whitney Canada PT6A-68T o mocy 1200 kW, poruszający 5-łopatowe śmigło Hartzell HC-B5MA-3, o średnicy 2,39 m. Załoga ma do dyspozycji fotele wyrzucane 0-0 Martin-Baker Mk T-16N, sterownice HOTAS, hermetyzowaną kabinę i pokładową wytwornicę tlenu (OBOGS).

Ankara zobowiązała się do tej pory do nabycia 15 Hurkusów-B dla THK, z możliwością zakupu kolejnych 40. TAI poszukuje również zamówień eksportowych dla swojego samoltu. Hurkus B jest 100 kg lżejszy, szybszy, bardziej nowoczesny i mocniejszy niż Turkus-A – mówi szef TAI Temel Kotil (Zamówienie na Hurkusy-C, 2017-05-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.