Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsi chętni na A321P2F

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 12 lutego 2018

Elbe Flugzeugwerke (EFW), spółka joint venture ST Aerospace i Airbusa, podpisała umowę z Vallair Solutions Sàrl (Vallair) w sprawie zakupu 10 samolotów towarowych A321P2F (Passenger To Freighter), przebudowanych z pasażerskich A321-200.

A321P2F (na pierwszym planie) i A320 P2F / Ilustracja: Airbus

A321P2F mieści ładunek o masie 27 t (w tym 14 kontenerów na głównym pokładzie) i może przewieźć je na dystans 4260 km. Przebudowa pierwszego samolotu dla Vallair rozpocznie się w ostatnim kwartale br., a jego ponowne dostarczenie przewoźnikowi nastąpi przed końcem 2019.

Gregoire Lebigot, prezes i dyrektor generalny Vallair, skomentował: Moja osobista historia z A321 sięga początku mojej kariery w Air France, kiedy po raz pierwszy linie wprowadziły ten samolot do floty. […] Dziś widzimy ogromny potencjał w A321 P2F, nie tylko jako zamienniku dla Boeinga 757F, ale jako kluczowe narzędzie dla branży cargo, aby osiągnąć przewidywane tempo wzrostu całego rynku przewozów lotniczych – w szczególności dzięki usługom ekspresowym i handlu elektronicznego. A321 P2F będzie pierwszym samolotem wąskokadłubowym, przystosowany do przewozu kontenerów na dolnym pokładzie.

Christopher Buckley, wiceprezes Airbusa odpowiedzialny za Europę, Afrykę i Pacyfik, powiedział:Cieszymy się, że projekt A320 / A321 P2F przyspieszył dzięki temu zamówieniu od Vallair. Ten kamień milowy potwierdza nasz pogląd, w połączeniu z pozytywnym odzewem ze strony rynku, że A321P2F jest jedynym realnym następcą Boeinga 757F w nadchodzących latach.

Dr Andreas Sperl, dyrektor generalny EFW, dodał: Cieszymy się, że Vallair jest pierwszym nabywcą A321P2F, który naszym zdaniem odegra wiodącą rolę w segmencie samolotów wąskokadłubowych. Wspólnie z ST Aerospace […] jesteśmy pewni, że osiągniemy wysokie standardy usług […] i dostarczymy Vallair A321P2F na czas i zgodnie z budżetem.

Oprócz  A321 P2F i A320 P2F, w portfolio EFW znajdują się jeszcze frachtowce A330-200P2F i A330-300P2F. Pierwszy A330-300P2F został dostarczony DHL Express pod koniec ub. r. (DHL Express odbiera pierwszego A330-300P2F, 2017-12-01).


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.