Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Okoliczności zestrzelenia F-16I

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 13 lutego 2018

Izraelskie media informują o okolicznościach zestrzelenia 10 lutego przez Syrię izraelskiego samolotu wielozadaniowego Lockheed Martin F-16I Sufa. Miał on lecieć na wysokości ok. 3 km, czyli niżej niż inne izraelskie samoloty biorące udział w operacji atakowania celów w Syrii – w sumie dwa klucze po 4 samoloty. W chwili trafienia przez pocisk przeciwlotniczy znajdował się nad Izraelem. Odłamki głowicy bojowej trafiły m.in. w kabinę samolotu, poważnie raniąc pilota. Zarówno on, jak operator systemów bojowych (major) natychmiast się katapultowali.

Wrak zestrzelonego izraelskiego F-16I Sufa znaleziono w pobliżu kibucu Harduf w dolinie Beit Netofa Valley w Dolnej Galilei. To pierwszy F-16I utracony w operacji bojowej od 1982. Nie wiadomo, jakim typem pocisku został zniszczony

Izraelczycy oceniają, że Syryjczycy wystrzelili w kierunku ich samolotów ok. 20 pocisków przeciwlotniczych. Jeszcze jeden z nich był bliski trafienia kolejnego F-16. Ten jednak zdołał uniknąć poważniejszych uszkodzeń i wrócił do bazy.

Rannego pilota odwiedził w szpitalu Rambam w Hajfie dowódca izraelskich wojsk lotniczych, gen. mjr Amikam Norkin. Pilot opowiedział mu o przebiegu wydarzeń, a jego relacja wyciekła do prasy. Okazało się, że trafienie było zaskoczeniem dla załogi, która była skoncentrowana na wykonaniu zadania, a głowica bojowa wybuchła w dość dużej odległości od samolotu. Uszkodzenia samolotu spowodowały jednak utratę kontroli nad nim przez pilota.

Ciężko ranny pilot trafił pierwotnie na oddział intensywnej terapii. Wczoraj przeniesiono go na zwykły oddział szpitalny. Operatora wypisano ze szpitala już w niedzielę, 11 lutego.

Irański bsl Saegeh w celowniku izraelskiego śmigłowca AH-64 Apache

Operacja F-16 nad Syrią była odpowiedzią na wtargnięcie nad terytorium Izraela irańskiego bezzałogowca rozpoznawczego. Wystartował on z bazy T-4 na pustyni Homs i przeleciał najpierw nad Jordanią. Został zestrzelony 10 lutego ok. 4:00 przez śmigłowiec AH-64 Apache nad wzgórzami Golan, niedaleko miasta Beit She’an. Z udostępnionych zdjęć wynika, że zestrzelonym bsl była kopia amerykańskiego RQ-170 – Saeqeh (Grom). Izraelskie samoloty atakowały 12 celów w Syrii, w tym 3 stanowiska obrony przeciwlotniczej i 4 pozycje wojsk irańskich.

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.