Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Problem z silnikami PW1100G-JM

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 13 lutego 2018

Airbus i Pratt & Whitney borykają się z kolejnymi problemami związanymi z silnikami PW1100G-JM, napędzającymi samoloty rodziny A320neo.

Problem z silnikami PW1100G-JM dotyczy 32 samolotów rodziny A320neo. 11 z nich ma zabudowane obydwa wadliwe silniki / Zdjęcie: Airbus

Obydwa przedsiębiorstwa wspólnie analizują sytuację po wystąpieniu w pewnej liczbie niedawno dostarczonych silników tego typu, w których wprowadzono modyfikację uszczelnienia piasty sprężarki wysokiego ciśnienia celu poprawienia trwałości tego elementu, przypadków wyłączenia silnika podczas lotu lub wykonania przez załogę startu przerwanego z powodu niesprawności zespołu napędowego.

Zgodnie z obowiązującymi procedurami, Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała stosowną doraźną dyrektywę dotyczącą zdatności do lotu samolotów rodziny A320neo, a Airbus poinformował swoich odbiorców i przewoźników eksploatujących A320neo, które wyposażono w wadliwe PW1100G-JM. EASA nakazała użytkownikom upewnienia się, że żaden z posiadanych przez nich samolotów rodziny A320neo nie ma dwóch wadliwych silników i zabroniła wykonywania lotów ETOPS przez samoloty napędzane silnikami PW1100G-JM.

Obecnie przez 18 różnych operatorów eksploatowanych jest 113 samolotów rodziny A320neo, napędzanych silnikami PW1100G-JM. Jak podaje Pratt & Whitney problem dotyczy 43 silników zabudowanych w 32 samolotach, w tym 11, które mają zabudowane obydwa wadliwe silniki i zostały uziemione. Kolejnych 55 silników dostarczono do zakładów Airbusa, ale nie zostały one zabudowane w samolotach. Koncern z Tuluzy wstrzymał dostawy samolotów rodziny A320neo napędzanych silnikami PW1100G-JM (8000 samolotów z rodziny A320, 2018-02-05, Oblot A321LR, 2018-01-31).


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.