Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

USAF chcą wycofać B-1 i B-2

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 13 lutego 2018

US Air Force potwierdziło plany wycofania z eksploatacji bombowców Rockwell B-1B Lancer i Northrop Grumman B-2 Spirit i zastąpienia ich przez bombowiec nowej generacji B-21 Raider. Jednocześnie zadecydowano o wymianie silników B-52H Stratofortress.

Docelowo USAF mają dysponować dwoma typami bombowców – B-52H (na zdjęciu) i B-21/ Zdjęcie: Departament Obrony USA

Według niepotwierdzonych oficjalnie informacji Pentagon zamierza zakupić 80-100 B-21, które zastąpią w służbie eksploatowane obecnie 62 B-1 i 20 B-2.  Jeśli proponowana przez nas struktura wojsk lotniczych zostanie poparta przez Kongres, bazy, które obecnie eksploatują bombowce, w przyszłości także będą eksploatowały bombowce. Będą to B-52 i B-21 – stwierdziła  sekretarz lotnictwa Heather Wilson.

Pierwsze B-52H rozpoczęły służbę w 1961, dziewięć lat po B-52A. Plany US Air Force zastąpienia naddźwiękowymi B-70 Valkyrie zostały ostatecznie zarzucone. Następnie wycofanie B-52H z eksploatacji uniemożliwiły przekroczenie kosztów projektu B-2 i cięcia budżetowe na początku lat 1990.

Obecnie B-52H użytkowany jest przede wszystkim bombowiec z uzbrojeniem konwencjonalnym, nadal ma zdolność przenoszenia pocisków manewrujących dalekiego zasięgu z głowicami nuklearnymi. Planiści USAF zakładają, że używane przez Stratofortress silniki Pratt & Whitney TF-33 zostaną zastąpione przez nową konstrukcję, o podobnych gabarytach, umożliwiających ich zabudowanie parami w gondolach. Oznacza to zawężenie wyboru do trzech silników: GE Aviation Passport, Pratt & Whitney Canada PW8000 i Rolls-Royce BR.725 (Rolls-Royce oferuje BR725 dla B-52, 2017-09-15).

Wstępne plany zakładają, że pierwsze B-52H z nowymi silnikami mogą uzyskać wstępną zdolność operacyjną w 2029. Rozpoczęcie eksploatacji pierwszych B-21 ma nastąpić w połowie następnej dekady (Kontrakty na LRSO, 2017-08-25).


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.