Prototypowy Airbus A321LR (MSN7877), noszący znaki rejestracyjne D-AVZO, wystartował do transatlantyckiego lotu z lotniska Paryż-Le Bourget. Jego załoga była dokładnie taka sama, jak podczas oblotu, który odbył się kilkanaście dni wcześniej. W kabinie samolotu znajdowało się oprzyrządowanie do pomiarów parametrów lotu i działania zespołu napędowego. A321LR był wyposażony w dwa dodatkowe zbiorniki paliwa.
Po 8 h 44 min lotu w kierunku zachodnim A321LR wylądował na nowojorskim lotnisku im. Johna F. Kennedy'ego 13 lutego o 18:00 czasu miejscowego. Lot ten był jednym z elementów prób, których ukoronowaniem ma być uzyskanie Certyfikatów Typu EASA i FAA w połowie 2018. W ich trakcie A321LR będzie wykonywał loty z zabudowanym jednym, dwoma, lub trzema dodatkowymi zbiornikami paliwa, a także bez nich. Pierwsze A321LR mają trafić do użytkowników pod koniec tego roku (Oblot A321LR, 2018-01-31).
Szefowie europejskiego koncernu oczekują, że A321LR zdominuje rynek samolotów średniej wielkości, zajmowany dotychczas przez Boeinga 757. Projekt koncernu z Seattle, oznaczony wstępnie jako New Midsize Airplane, wciąż nie ujrzał światła dziennego. W opinii wielu analityków Boeing musi ujawnić NMA w bieżącym roku, ponieważ jakiekolwiek opóźnienie uniemożliwi pojawienie się samolotu na rynku w l. 2024-2025. Jeżeli tak się nie stanie, przeważająca większość eksploatowanych obecnie 757 zostanie zastąpiona przez A321LR (Nowy projekt Boeinga , 2017-06-09).