Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozbudowa zakładu MTU Aero Engines Polska

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 13 kwietnia 2018

MTU Aero Engines, wiodący niemiecki producent silników lotniczych, ponownie rozbudowuje zakład w Tajęcinie. Plan zakłada zwiększenie powierzchni istniejącego zakładu  o kolejnych 11 400 m2, a prace budowlane mają ruszyć we wrześniu 2018. W związku z rozbudową przewidywane jest także zwiększenie liczby pracowników, z blisko 800 zatrudnionych obecnie do ponad 1000 osób w 2020.

W rozbudowanym zakładzie planuje się m.in. znaczny wzrost produkcji podzespołów do najnowocześniejszych silników turbowentylatorowych z przekładnią / Zdjęcie: MTU Aero Engines Polska

W rozbudowanym zakładzie planuje się m.in. znaczny wzrost produkcji podzespołów do najnowocześniejszych silników turbowentylatorowych z przekładnią, z rodziny Pratt & Whitney PurePower. Przewidziano również dalszy rozwój współpracy z koncernem General Electric w zakresie montażu oraz produkcji podzespołów i modułów do najnowszej generacji silników odrzutowych dla Boeingów 787 Dreamliner i 777X. Dotychczasowe nakłady inwestycyjne Grupy w zakład MTU w Polsce to ok. 100 mln euro, natomiast plan na najbliższych pięć lat (2018-2022) przewiduje inwestycję w wysokości kolejnych ok. 80 mln euro. Zgodnie z planem rozbudowana część zakładu zostanie oddana do użytku przed końcem 2019.

Z nowej powierzchni zakładu 7500 m2 zostanie przeznaczone dla potrzeb produkcji, natomiast pozostałe 3900 m2 dedykowane będzie dla innych obszarów niezbędnych do jej wsparcia. Po zakończeniu inwestycji, całkowita powierzchnia zakładu MTU Aero Engines w Tajęcinie będzie wynosiła 38 500 m2.

W nowej części zakładu zlokalizowana zostanie przede wszystkim działalność oparta na najnowocześniejszych technologiach, w tym technologii przyrostowej (drukowanie 3D), a także działania związane z rozwojem produkcji, do realizacji której nowo utworzona powierzchnia jest niezbędna. Rozbudowa zakładu w Tajęcinie, podobnie jak niedawna inwestycja w nowy wydział produkcji dysków turbin zintegrowanych z łopatkami w Monachium czy centrum logistyczne w Hanowerze, jest częścią strategii Grupy MTU w zakresie inwestycji i rozwoju produkcji.

Decyzja o drugiej, w ciągu zaledwie 3 lat, rozbudowie zakładu MTU Aero Engines Polska, jest wyraźnym potwierdzeniem dynamicznego rozwoju spółki. Na przestrzeni działalności przedsiębiorstwa zdobyliśmy doświadczenie i zaawansowaną wiedzę, które są kluczowe w branży tak wymagającej, jaką jest przemysł lotniczy. Jesteśmy dumni z decyzji o poszerzeniu portfolio naszego zakładu o technologię przyrostową. Pozwoli nam to zarówno na realizację projektów, jak i zatrudnienie liczniejszej kadry w naszej wysoko zaawansowanej oraz skoncentrowanej na dostarczeniu najwyższej jakości produktów organizacji – mówi Krzysztof Zuzak, dyrektor zakładu MTU Aero Engines Polska.

Spółka MTU Aero Engines Polska rozpoczęła produkcję podzespołów do silników lotniczych w kwietniu 2009. W ciągu pięciu lat poziom zatrudnienia w zakładzie wzrósł z 200 do 500 wykwalifikowanych specjalistów, a obecnie wynosi niemal 800 pracowników. Filia MTU w Dolinie Lotniczej skupia się na działalności rozwojowej i produkcyjnej, w tym na produkcji podzespołów, montażu modułów i naprawie części. Zakres działalności zakładu w Tajęcinie obejmuje także zarządzanie częściami do silnika V2500, w ramach zwiększonych w 2012 przez MTU udziałów w programie. Do zadań MTU Aero Engines Polska należą: zakup i certyfikacja jakościowa części, prace konstrukcyjne oraz obsługa logistyczna.

MTU Aero Engines Polska prowadzi prace badawczo-rozwojowe, a także produkuje podzespoły i łopatki do silników, które napędzają m.in. rodzinę samolotów Airbus A320, Airbus A380, Boeing 787 Dreamliner, Boeing 777X, a także do samolotów biznesowych Cessna czy Gulfstream oraz do turbiny gazowej serii LM6000. Zakład w Tajęcinie zajmuje się również montażem turbin niskiego ciśnienia do w/w samolotów oraz turbin najnowszej generacji silników turbowentylatorowych z przekładnią, a także montażem centralnej części turbin. MTU Aero Engines Polska specjalizuje się także w naprawach części silników lotniczych, w tym przewodów rurowych i elementów osprzętu zewnętrznego (Otwarcie MTU Aero Engines Polska, 2009-05-22).


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.