Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zatwierdzono konfigurację indyjskich Ka-226T

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 13 kwietnia 2018

Strona indyjska zatwierdziła konfigurację techniczną lekkiego śmigłowca Ka-226T opracowanego przez holding Wiertalioty Rossii, który ma być montowany przez spółkę joint venture Indo-Russian Helicopters Limited w Indiach.

Indie zatwierdziła konfigurację techniczną lekkiego śmigłowca Ka-226T dla swoich wojsk lotniczych i lądowych / Zdjęcie: Wiertalioty Rossii

Projekt dotyczący dostawy 200 wiropłatów Ka-226T i ich seryjnej produkcji w Indiach realizowany jest w ramach umowy międzyrządowej podpisanej w 2016. W maju 2017 w/w spółka joint venture została zarejestrowana w Indiach. Do tej pory indyjskie Ministerstwo Obrony zatwierdziło wypłatę kapitału zakładowego spółki i wyznaczyło lokalizację zakładu w pobliżu Tumkur, nieopodal Bengaluru.

Zatwierdzenie konfiguracji śmigłowca, który ma być dostarczony i montowany w Indiach, oznacza, że techniczne aspekty projektu zostały sfinalizowane. My i nasi indyjscy partnerzy w najbliższej przyszłości powinniśmy rozpocząć przygotowywanie dokumentów umowy – powiedział dyrektor generalny holdingu Wiertalioty Rossii Andriej Bogińskij.

Oprócz tego rosyjski holding opracował program szkoleniowy dla indyjskich pilotów i specjalistów. Zgodnie z nim planuje się uruchomienie pięciu symulatorów do szkolenia pilotów Ka-226T. Jeden z nich zostanie umieszczony w zakładach Ułan-Ude (UUAZ), gdzie wyprodukowanych zostanie 60 Ka-226T dla Indii. Kolejne cztery symulatory zostaną umieszczone w ośrodkach Bharatiya Vāyu Senā (wojsk lotniczych Indii) i Bhāratīyan Thalasēnā (wojsk lądowych Indii).

Szkolenie zagranicznych specjalistów jest jednym z najważniejszych etapów realizacji projektu Ka-226T, ponieważ musimy zapewnić nie tylko dostawę śmigłowców, ale także ich wysoką jakość i profesjonalną obsługę techniczną i eksploatację. W tym celu przygotowaliśmy już i wysłaliśmy naszym partnerom program szkoleniowy, który obejmuje wszystkie obszary szkolenia indyjskich specjalistów – dodał Andriej Bogińskij. Co więcej, wszyscy pracownicy UUAZ zaangażowani w projekt Ka-226T w Rosji i Indiach przejdą kursy języka angielskiego ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa technicznego, aby bez problemu porozumiewać się z hinduskimi kolegami (Umowy Rosji i Indii, 2016-10-15).

Ka-226T będą służyć Hindusom przede wszystkim do prowadzenia obserwacji i zwiadu, transportu żołnierzy lub zaopatrzenia, kierowania ogniem artyleryjskim, reagowania kryzysowego, wspierania śmigłowców uderzeniowych i zwalczania nieprzyjacielskich statków powietrznych pociskami rakietowymi powietrze-powietrze.

Rosjanie oferują Hindusom Ka-226T także dla potrzeb lotnictwa Bhāratīya Nau Senā (marynarki wojennej) w ramach przetargu ogłoszonego w listopadzie 2017. Dowództwo BNS oczekuje się, że nowe wiropłaty będą wykonywały operacje poszukiwawcze i ratownicze, humanitarne, dozorowe i antyterrorystyczne, a także będą wskazywały cele dla okrętów.

Zaproponowaliśmy Hindusom wizytę w OKB im. Kamowa, które opracowało Ka-226T dla BVS i BT. Tam będą mogli wziąć udział w lotach pokazowych i dowiedzieć się więcej o pokładowej wersji Ka-226T. Zamówienia śmigłowców tego typu przez BNS przyniesie korzyści obu stronom, dlatego też postanowiliśmy zaprosić naszych partnerów do bardziej szczegółowego zapoznania się z tym wiropłatem – podkreślił Andriej Bogińskij (Nowe śmigłowce dla BNS, 2017-07-07).

Pokładowe Ka-226T są od 2017 produkowane seryjnie i dostarczane służbom państwowym FR. W odróżnieniu od wersji lądowej są one wyposażone w układ składania łopat wirnika nośnego, najnowocześniejszą awionikę, a ich zespoły i instalacje są przystosowane do działania w środowisku morskim.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.