Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koniec prób F-35

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 16 kwietnia 2018

Biuro ds. wielozadaniowego samolotu bojowego F-35 Lightning II poinformowało o zakończeniu prób w locie samolotów tego typu, realizowanych w ramach etapu prac rozwojowych (SDD). Były one realizowane przez wspólny zespół specjalistów USAF w bazie Edwards w Kalifornii i US Navy w bazie Patuxent River w stanie Maryland.

F-35C (CF-2) uzbrojony w bomby kierowane GBU-31 JDAM i pociski AIM-9X Sidewinder / Zdjęcie: Lockheed Martin

Zakończenie prób w locie F-35 w ramach SDD jest kulminacją lat ciężkiej pracy i poświęcenia ze strony wojska i producenta. Od czasu pierwszego lotu prototypu AA-1 w 2006 program prób w locie trwa od ponad 11 lat bez żadnych problemów. Wykonano ponad 9200 lotów, trwających łącznie ponad 17 tys. godzin i wykonując ponad 65 tys. czynności testowych, aby zweryfikować projekt, trwałość, oprogramowanie, czujniki, uzbrojenie i osiągi wszystkich trzech wariantów F-35 – powiedział wadm. Mat Winter, dyrektor wykonawczy ds. programu F-35.

Ostatni lot w ramach SDD miał miejsce 11 kwietnia w NAS Patuxent River. Wykonał go samolot F-35C (CF-2), w wersji pokładowej, przeznaczonej dla US Navy, za sterami którego zasiadał pilot doświadczalny Peter Wilson. CF-2 przenosił na zewnętrznych belkach uzbrojeniowych 907-kg bomby kierowane GBU-31 JDAM i kierowane pociski rakietowe powietrze-powietrze bliskiego zasięgu AIM-9X Sidewinder (F-35C operują z Lincolna , 2018-03-28).

W próbach F-35 podczas SDD wzięło udział ponad tysiąc inżynierów, techników, pilotów i członków personelu pomocniczego. Zespół próbny 6 razy znalazł się na pokładzie okrętów i wykonał ponad 1500 operacji pionowego lądowania F-35B. Przeprowadzono także 183 testy zrzutu / odpalenia uzbrojenia, 46 prób dokładności zrzutu uzbrojenia i 33 testy skuteczności misji, które obejmowały liczne loty w formacji (maksymalnie ośmiu F-35), w tym przeciwko najnowszym zagrożeniom (F-35C będą stacjonować w Iwakuni, 2018-04-03).

Zachodnie media zwracają jednak uwagę, że zakończenie programu prób w locie nie oznacza zakończenia etapu SDD, który nie zostanie formalnie zakończony do czasu podjęcia decyzji o pełnoskalowej produkcji seryjnej F-35. Będzie to można zrobić dopiero po zakończeniu prób i oceny operacyjnej (IOT & E), które najprawdopodobniej rozpoczną się przed końcem 2018 lub na początku 2019. W dodatku prace nad oprogramowaniem Block 4, które jest niezbędne, aby samolot osiągnął zdolności określone w umowie z 2001 i pierwotnie będące częścią SDD, zostały wydzielone jako osobny etap.

Według portalu The Drive, tak jak w przypadku wszystkiego, co dotyczy F-35, to ogłoszenie budzi poważne zastrzeżenia i nowe kontrowersje, w tym fakt, że biuro ds. F-35 usunęło część czynności testowych, aby osiągnąć założone cele, ale nadal nie jest w stanie zrealizować znacznie zmienionego harmonogramu.


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.