Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

AERO 2018: Premiera Breezera Sport

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 20 kwietnia 2018

Niemiecki producent samolotów lekkich Breezer Aircraft zaprezentował we Friedrichshafen swój najnowszy samolot Breezer Sport.

Samolot lekki Breezer Sport prezentowany na wystawie lotniczej we Friedrichshafen / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

Breezer Aircaft to spółka zajmująca się produkcją samolotów lekkich od 1999. Jej specjalnością są samoloty o konstrukcji metalowej. Wielu producentów zdecydowało się przerzucić na kompozyty, jednak inżynierowie z Breezera preferują duraluminium. Ich najnowsze dziecko Breezer Sport również zbudowano z metalu.

Jednym z podstawowych celów, poza własnościami użytkowymi samolotu, jest osiągnięcie jak najmniejszego oporu. Większość połączeń elementów pokrycia płatowca wykonano przty pomocy nitów z łbami wpuszczonymi. Jak mawiają konstruktorzy Breezera Sport – mniejszy opór oznacza większą prędkość.

Osłony silnika dostosowano do zabudowania silnika Rotax 912 ULS lub 915 iS. Ze względu na potrzebę zabudowy dość dużej chłodnicy silnika, konieczne było wykonanie dużego wlotu powietrza typu NACA w bocznej osłonie silnika – to wyróżnia Breezera Sport od poprzedników Breezera 400 i 600.

Nowy Breezer ma trójpodporowe podwozie z golenią przednią. Mechanizm napędzany silnikiem elektrycznym pozwala na wciąganie podwozia w locie w celu zmniejszenia oporu aerodynamicznego.

Awionika obejmuje zestaw wyświetlaczy ciekłokrystalicznych Garmin G3X z funkcją ruchomej mapy. Poprzez łącze bezprzewodowe można ją zintegrować z mobilnymi urządzeniami jak tablet lub smartfon. Samolot jest też wyposażony w Autopilota.

Breezer Sport ma rozpiętość 7,76 m i długość 6,92 m. Szerokość kabiny z dwoma miejscami umieszczonymi obok siebie wynosi 1,16 m. Samolot w locie poziomym rozwija prędkość 245 km/h, a maksymalna prędkość dopuszczalna to 290 km/h. Zbiornik o pojemności 105 dm3 zapewnia zasięg wynoszący 1400 km.

Breezer Sport może być certyfikowany jako Experimental, samolot ultralekki (ograniczenie masy startowej do 472,5 kg) lub LSA (ograniczenie masy startowej do 600 kg).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.