Włoski producent silników Construzioni Motori Diesel zaprezentował podczas targów AERO nowy silnik CMD22
Choć nazwa włoskiego producenta – Construzioni Motori Diesel – może sugerować, że zajmuje się on produkcją silników wysokoprężnych jego najnowsza konstrukcja CMD22 to silnik zasilany benzyną. Jednostka ta uzyskała certyfikat EASA’y w styczniu tego roku i we Friedrichshafen ma swoją międzynarodową premierę.
Silnik CMD22 powstał z myślą o konstrukcjach samolotów kategorii VLA i LSA. Jego największą zaletą jest niewysilona konstrukcja, dzięki czemu ma on dużą trwałość i niskie koszty obsługi.
Silnik jest zbudowany w układzie bokser, ma cztery cylindry chłodzone powietrzem i bezpośredni wtrysk paliwa. Wyposażono go standardowo w przekładnię redukcyjną o przełożeniu 1:2 na wale śmigła. Pojemność skokowa wynosi 2198 cm3. Silnik rozwija moc startową 87 kW przy prędkości 5000 obr/min i maksymalną moc ciągłą 78 kW przy prędkości 4850 obr/min. Zasilany jest benzyną o liczbie oktanowej min. 95.
Producent twierdzi, że walorami użytkowymi i efektownością silnik CMD22 wyprzedza konkurencyjne konstrukcje.