Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

AERO 2018: Nowy silnik CMD

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 20 kwietnia 2018

Włoski producent silników Construzioni Motori Diesel zaprezentował podczas targów AERO nowy silnik CMD22

Silnik CMD22 opracowany przez włoską spółkę Construzioni Motori Diesel został certyfikowany w styczniu br. i we Friedrichshafen ma swoją międzynarodową premierę / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak 

Choć nazwa włoskiego producenta – Construzioni Motori Diesel – może sugerować, że zajmuje się on produkcją silników wysokoprężnych jego najnowsza konstrukcja CMD22 to silnik zasilany benzyną. Jednostka ta uzyskała certyfikat EASA’y w styczniu tego roku i we Friedrichshafen ma swoją międzynarodową premierę.

Silnik CMD22 powstał z myślą o konstrukcjach samolotów kategorii VLA i LSA. Jego największą zaletą jest niewysilona konstrukcja, dzięki czemu ma on dużą trwałość i niskie koszty obsługi.

Silnik jest zbudowany w układzie bokser, ma cztery cylindry chłodzone powietrzem i bezpośredni wtrysk paliwa. Wyposażono go standardowo w przekładnię redukcyjną o przełożeniu 1:2 na wale śmigła. Pojemność skokowa wynosi 2198 cm3. Silnik rozwija moc startową 87 kW przy prędkości 5000 obr/min i maksymalną moc ciągłą 78 kW przy prędkości 4850 obr/min. Zasilany jest benzyną o liczbie oktanowej min. 95.

Producent twierdzi, że walorami użytkowymi i efektownością silnik CMD22 wyprzedza konkurencyjne konstrukcje.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.