Przedstawiciele ministerstw obrony Wielkiej Brytanii i Norwegii przedyskutowali obszary potencjalnej współpracy w eksploatacji morskich samolotów patrolowych P-8A Poseidon.
Minister Guto Bebb, odpowiedzialny w brytyjskim resorcie obrony za zakupy sprzętowe oraz sekretarz stanu w norweskim ministerstwie obrony, Tone Skogen, spotkali się na pokładzie morskiego samolotu patrolowego P-8A Poseidon należącego do US Navy. Przedstawiciele resortów obrony obu państw odbyli dyskusję o obszarach potencjalnej współpracy przy eksploatacji statków powietrznych tego modelu, podczas gdy wspomniany, amerykański Poseidon startował z bazy RAF Lossiemouth w północnej Szkocji w pokazowy lot (Rozbudowa infrastruktury dla brytyjskich P-8A, 2018-04-24).
Wśród potencjalnych obszarów współpracy przy eksploatacji P-8A wymienia się m.in. zakupy części zamiennych lub współdziałanie przy wykonywaniu przeglądów technicznych i remontów samolotów. Kolejnym krokiem mogłaby być realizacja wspólnych działań operacyjnych nad wodami północnego Atlantyku, który jest rejonem odpowiedzialności sił morskich obu państw (Współpraca użytkowników P-8A, 2017-06-30).
Wielka Brytania i Norwegia zaliczają się do wąskiej, póki co, grupy państw, które zdecydowały się pozyskać morskie samoloty patrolowe amerykańskiego Boeinga. Brytyjskie siły zbrojne zakupią dziewięć Poseidonów (Zamówienie na kolejne P-8A, 2018-03-07), a norweskie – pięć (Norwegia zamawia P-8A, 2017-03-30).