Rada Nadzorcza Grupy Lufthansa zatwierdziła zamówienie do 16 dodatkowych samolotów, za ok. 2,1 mld euro (8,96 mld zł). Dostawy mają zostać zrealizowane etapami do 2022.
Zamówienie obejmuje 2 samoloty szerokkadłubowe Boeing 777-300ER dla Swiss, które mają uzupełnić istniejącą flotę szwajcarskiego przewoźnika od początku 2020 i zostaną użyte do rozbudowy siatki połączeń. Dodatkowe dwa towarowe Boeingi 777F zostaną zamówione dla Lufthansa Cargo. Zastąpią one samoloty MD11.
Inwestycja w rozwój floty Swiss i Lufthansa odzwierciedlają sukces ekonomiczny obydwu linii. W 1. kw. 2018, okresie tradycyjnie słabym dla linii lotniczych, Swiss miały marżę zysku przekraczającą 9%, a Lufthansa Cargo – ponad 10% (Grupa Lufthansa rozwija się w Polsce, 2018-04-16).
Rada Nadzorcza zatwierdziła także zamówienie maksymalnie 12 samolotów rodziny A320. Zamówienie obejmuje to dostawę 6 A320neo w 2022. W zależności od dostępności zostanie zamówionych maksymalnie 6 dodatkowych A320ceo. Mają one trafić do floty Lufthansy jeszcze w tym roku, aby skompensować opóźnienia w dostawach A320neo (Airbus stawia na samoloty wąskokadłubowe , 2018-04-30, Problem z silnikami PW1100G-JM , 2018-02-13).