Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Szczegóły konstrukcji An-188

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 10 maja 2018

Portal defence-blog cytuje anonimowego przedstawiciela ukraińskiego Antonowa, który ujawnił dane taktyczno-techniczne nowego samolotu transportowego An-188. Według niego ma on być wyposażony wyłącznie w zachodnie komponenty, w tym awionikę glass cockpit i być całkowicie zgodny ze standardami NATO, zarówno pod względem wyposażenia, jak i eksploatacji i obsługi.

Model nowego ukraińskiego transportowca, oznaczonego jako An-188 / Zdjęcie: Antonow

Rodzina nowych samolotów ma powstać na bazie turbośmigłowego An-70, jednak będą one napędzane 4 silnikami turbowentylatorowymi. Wariant oznaczony jako An-188-100 ma mieć zabudowane silniki Iwczenko-Progress D-436-148FM, An-188-110 – Iwczenko-Progress AI-28, a An-188-120 – a CFM International LEAP (An-70 wspiera Francuzów w Afryce , 2015-10-05).

Wszystkie samoloty rodziny An-188 mają być zdolne do operowania z lotnisk o nawierzchni nieutwardzonej, długości 600-800 m. Zasięg obliczeniowy to 7700 km, maksymalna wysokość lotu – 12100 m, a prędkość maksymalna – 800 km/h

Przy maksymalnym udźwigu wynoszącym 47 t An-188 ma być przystosowany do przewożenia różnorodnego sprzętu wojskowego: czołgów, bwp, artylerii samobieżnej, śmigłowców i wozów saperskich, a także palet i kontenerów. W jego ładowni można będzie pomieścić 300 żołnierzy albo 110 rannych na fotelach na górnym pokładzie i 96 par noszy na dolnym pokładzie lub 130 wyekwipowanych spadochroniarzy. Samolot ma być przystosowany do zrzutu pojazdów i ładunku na paletach.

Według przedstawiciela Antonowa zainteresowanie nowym samolotem wyraziły już siły zbrojne Ukrainy, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Turcji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.