Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Fundusze na brytyjskie OP

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 14 maja 2018

Spółka BAE Systems otrzymała kontrakty wartości 1,5 mld GBP (ok. 4,4 mld zł) na dostawę siódmego okrętu podwodnego typu Astute oraz 900 mln GBP (ok. 7,3 mld zł) na kolejny etap programu budowy okrętów podwodnych typu Dreadnought. Sekretarz Stanu w Ministerstwie Obrony Gavin Williamson ogłosił te kontrakty podczas dzisiejszej wizyty w stoczni spółki w Barrow-in-Furness w Umbrii.

Royal Navy eksploatuje już trzy OP typu Astute – HMS Astute (na zdjęciu), HMS Ambush i HMS Artful / Zdjęcie: BAE Systems

Podczas wizyty Gavin Williamson nadał 7. i ostatniemu OP typu Astute nazwę Agincourt, a także oficjalnie otworzył nowoczesny zakład produkcyjny w stoczni w Barrow, który powstał w ramach inwestycji infrastrukturalnych. W nowym obiekcie stoczniowym (Central Yard Facility) o długości 180 m, szerokości 90 m i wysokości 44 m, w którym mieszczą się doki, warsztaty i pomieszczenia biurowe realizowane będą niektóre etapy budowy OP typu Dreadnought.

Budowa pierwszego z czterech nowych OP typu Dreadnought rozpoczęła się w październiku 2016. Środki z podpisanego kontraktu zostaną przeznaczone na trwające prace projektowe i produkcyjne, zakup materiałów i inwestycje w nowe i istniejące obiekty przez kolejne 12 miesięcy (Imię dla pierwszego Successora, 2016-10-21).

Pierwsze trzy okręty podwodne typu Astute, mające 97 m długości i wypierające ponad 7400 t – HMS Astute, HMS Ambush i HMS Artful – są już eksploatowane przez Royal Navy (królewską marynarkę wojenną W. Brytanii). Wcześniejsze finansowanie pozwoliło rozpocząć prace nad siódmym okrętem podwodnym w 2014. W Barrow na różnych etapach budowy znajdują się czwarty, piąty i szósty okręt tego typu, które już wcześniej otrzymały pełne finansowanie (Pierwsze zanurzenie HMS Audacious, 2018-01-16).

Natomiast jednostki typu Dreadnought zastąpią 4 OP typu Vanguard, które są elementem brytyjskiego odstraszania nuklearnego.. Okręty, które będą miały długość 153,6 m i wyporność 17 200 t, zostaną dostarczone przez nowo utworzoną spółkę Dreadnought Alliance, zarządzaną przez wspólny zespół utworzony przez Ministerstwo Obrony, BAE Systems i Rolls-Royce.
Na potrzeby budowy okrętów typu Dreadnought stocznia w Barrow przechodzi gruntowną przebudowę, w tym rozbudowę hali Devonshire Dock, obiektu logistycznego o powierzchni 28 000 m2 i centrum szkoleniowego o powierzchni 8 000 m2 oraz niedawno ukończonego Central Yard Facility.


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.