Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Propozycja modernizacji AH-64E

Lotnictwo wojskowe, Wojska lądowe, Przemysł lotniczy, 17 maja 2018

US Army (wojska lądowe USA) opracowują potencjalne wymagania dotyczące kolejnej modernizacji śmigłowca uderzeniowego AH-64E Apache.  Według najnowszych założeń powinien on pozostać w służbie do lat 2040. z możliwością przedłużenia do lat 2060.

Według najnowszych założeń AH-64E powinien pozostać w służbie do lat 2040. z możliwością przedłużenia do lat 2060 / Zdjęcie: US Army

Ewentualna modernizacja podzielona jest na dwa projekty: ulepszenia, które można stosunkowo łatwo wdrożyć w obecnie eksploatowanych AH-64E i poważne zmiany, które zrealizowałby producent – powiedział Rich Tyler, zastępca kierownika programu Apache z ramienia US Army.

Potencjalne ulepszenia techniczne, które można by wdrożyć  w pierwszej kolejności to kompozytowa belka ogonowa, zmodernizowana awionika i wyposażenie kabiny oraz nowe uzbrojenie, w tym lasery (w ub. r. przeprowadzono już pierwsze próby, AH-64 z laserem, 2017-06-27).

Poważne zmiany powinny objąć zabudowanie nowych silników o mocy 3000 KM i nowych skrzydeł, pod którymi przenoszone jest uzbrojenie, nowej awioniki, czujników i układu sterowania lotem oraz polepszenie przeżywalności. W przypadku zaakceptowania projektu ulepszenia AH-64E mogłyby zostać wprowadzone w latach budżetowych 2019-2024. Natomiast hipotetyczny Future Apache, który mógłby zostać opracowany w latach budżetowych 2021-25 i produkowany w latach budżetowych 2025-2035. Tyler podkreśla jednak, że nie ma jeszcze formalnych wymagań co do modernizacji AH-64E.

W międzyczasie wojsko wprowadza nowe rozwiązania, mające usprawnić eksploatację AH-64E. Jednym z nich jest nowy prądnicorozrusznik, o mniejszej awaryjności, którego produkcja ma rozpocząć się  w lipcu. W tym samym miesiącu US Army planuje rozpoczęcie wymiany elementów mocujących łopaty wirnika nośnego, których korozja naprężeniowa, spowodowana operowaniem w warunkach morskich, była przyczyną katastrofy  AH-64D w grudniu 2016. Przekonstruowany element został już przetestowany w AH-64E, a w tym tygodniu jest testowany w AH-64D – dodał Tyler (Rozbił się AH-64, 2016-12-29).

Armia zajmuje się również poważnym problemem z 30-mm działkiem AH-64E, które według załóg że nie jest tak celne, jak wariant zamontowany w AH-64D. Ulepszony układ pomiaru kąta elewacji ma zostać wdrożony pod koniec 2019. Obecnie US Army modernizują wszystkie swoje AH-64E do wersji V4 i opracowuje standard V6. Według planów będzie to jedyna wspólna konfiguracja wszystkich amerykańskich i eksportowych AH-64E, począwszy od nowych brytyjskich Apache (Holandia chce zmodernizować AH-64, 2018-05-04, Wielka Brytania kupi AH-64E, 2016-07-11).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.