Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Ostatnia Sigma dla Indonezji

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 09 marca 2009

Pod koniec ubiegłego tygodnia w holenderskiej stoczni Damen Schelde Naval Shipbuilding (DSNS) odbyła się uroczystość przyjęcia do służby 4., ostatniej fregaty typu Sigma dla indonezyjskiej marynarki wojennej.


KRI Frans Kaisiepo (368). Indonezja ma długie tradycje zakupu holenderskich okrętów wojennych. Od największych we flocie, używanych fregat typu Ahmad Yani (ex-Van Speijk), przez fregaty typu Fatahillah, po ostatnie Sigmy / Zdjęcie: DSNS

Korwety typu Sigma to jednostki modułowe, komponowane w zależności od wymogów klienta. Indonezja zamówiła 4 jednostki o wyporności 1692 t i długości prawie 91 m, oparte o model 9113. Budowa pierwszej z nich, KRI Diponegoro (nr burtowy 365), rozpoczęła się w październiku 2004 i zakończyła wodowaniem we wrześniu 2006. Niecały rok później, korweta została przyjęta do służby.

Następne w kolejności były KRI Hasanuddin (366), KRI Sultan Iskadar Muda (367) i KRI Frans Kaisiepo (368). Ten ostatni został zwodowany 26 maja 2008.

W czasie ostatniej uroczystości Frans Kaisiepo został oficjalnie przyjęty do służby, w obecności ministra obrony Indonezji, prof. Juwono Sudarsono oraz dowódcy marynarki wojennej, adm. Tedjo Edhy Purdijanto.

Okręt pozostanie w Holandii do 11 kwietnia, dla przeszkolenia i zgrania nowej załogi (standardowo zaledwie 20 osób, maksymalnie 80). Później wyruszy do macierzystego portu w Surabaja.

Korwety typu Sigma to nowoczesne jednostki patrolowe, wykonane z udziałem technologii stealth. Dwa diesle SEMT Pielstick 20PA6B STC o mocy 12 tys. KM każdy, zapewniają prędkość maksymalną 28 w. Uzbrojenie składa się z 4 pocisków przeciwokrętowych MBDA Exocet MM40 Block II, 2 wyrzutni przeciwlotniczych MBDA Mistral TETRAL, 2 wyrzutni torped (EuroTorp 3A lub MU90), działa Oto Melara 76 mm i dwóch systemów obrony bezpośredniej Denel Vektor G12 kalibru 20 mm. Okręt posiada lądowisko dla średnich śmigłowców.

Korwety tego typu odniosły spory sukces eksportowy. Holendrom udało się zbudować 4 jednostki dla Indonezji, a także podpisać umowę na 3 kolejne dla Maroka.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.