Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Początek przetargu na NKF

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 10 lipca 2018

Szwajcarska agencja ds. zamówień wojskowych armasuisse wysłała 6 lipca pierwsze zapytanie ofertowe do producentów wielozadaniowych samolotów bojowych. Termin składania odpowiedzi upływa 31 stycznia przyszłego roku.

Do konkursu na NKF, czyli następcę szwajcarskich Tigerów i Hornetów (na zdjęciu) zaproszono 5 producentów wielozadaniowych samolotów bojowych  / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Wstępne wymagania dotyczące nowego wielozadaniowego samolotu bojowego (Neues Kampfflugzeug, NKF) dla Schweizer Luftwaffe (wojsk lotniczych Szwajcarii) zostały opublikowane w marcu tego roku przez Federalny Departament Obrony, Ochrony Ludności i Sportu (DDPS). Szwajcarzy biorą pod uwagę 5 konstrukcji: Boeing F/A-18 Super Hornet, Dassault Rafale, Eurofighter, Lockheed Martin F-35A i Saab Gripen E.

Oferty muszą zawierać następujące informacje: obliczenie liczby samolotów niezbędnej do wypełnienia misji Schweizer Luftwaffe (4 samoloty muszą być zdolne do patrolowania przestrzeni powietrznej w czasie niepokoju przez co najmniej 4 tygodnie); cenę zakupu 40 lub 30 samolotów, z uwzględnieniem kosztów wsparcia logistycznego i kierowanych pocisków rakietowych (będzie to podstawa do późniejszego określenia wymaganej liczby samolotów); informacje i propozycje dotyczące współpracy sił zbrojnych i organów zamawiających oraz  wskazanie możliwości i sposobów realizacji offsetu.

Oferty producentów zostaną następnie szczegółowo przeanalizowane. W tym celu DDPS zdefiniowało wagi czterech głównych kryteriów oceny samolotów: zdolności (operacyjne, trwałość użytkowa) – 55%, wsparcie produktu (łatwość obsługi, pomoc w zachowaniu autonomiczności) – 25%, współpraca – 10%, offset bezpośredni –   10%. Porównywane będą także koszty zakupu i eksploatacji.

Od maja do lipca 2019 samoloty zostaną poddane, kolejno, próbom w locie i na ziemi w bazie Schweizer Luftwaffe w Payerne. W listopadzie 2019 armasuisse wyśle drugie zapytanie ofertowe, w którym uwzględnione zostaną wyniki prób w locie i na ziemi, a także ocena początkowych ofert. Termin składania ofert ostatecznych zaplanowano na koniec maja 2020.

Sprawozdanie z oceny w/w propozycji zostanie sporządzone do końca 2020, a następnie przedłożone Radzie Federalnej, w celu podjęcia decyzji o wyborze NKF. Jednocześnie, z uwzględnieniem tych samych kryteriów, realizowany ma być przetarg na nowy naziemny system obrony powietrznej (Bodengestützte-Luft-Verteidigung, Bodluv, Wymagania szwajcarskiej obrony powietrznej , 2018-03-28).  


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.