Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Botswana nie kupi Gripenów?

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 11 lipca 2018

Rząd Botswany wciąż nie podpisał umowy zakupu wielozadaniowych samolotów bojowych Gripen C/D. Powodem jest brak wystarczających funduszy.

Wszystko wskazuje na to, że Botswana nie kupi Gripenów z powodu braku funduszy / Zdjęcie: Saab

Rozmowy o nabyciu dla Botswana Defence Force Air Wing (skrzydła lotnictwa sił obronnych Botswany) 8-12 Gripenów za ok. 15 mld pula rozpoczęły się w 2016. W połowie ubiegłego roku, ówczesny prezydent Botswany Seretse Ian Khama złożył wizytę w Szwecji, w trakcie której spotkał się z premierem Stefanem Lövfenem, a także zwiedził zakłady Saaba w Linköping, gdzie produkowane są Gripeny. Nowe samoloty miały zastąpić w służbie przestarzałe CF-5A/D.

Jednak obecny minister obrony, sprawiedliwości i bezpieczeństwa Shaw Kgathi powiedział, że umowa ze Szwecją nie może zostać podpisana, a Botswana już szuka lepszej i tańszej opcji. Nic jeszcze nie zostało sfinalizowane. W rzeczywistości nic nie zostało zrobione. Wciąż szukamy lepszych ofert – stwierdził Kgathi w wywiadzie dla Botswana Gazette.

W artykule cytowano również głosy oficerów BDF, mówiących, że wojsko chce pozyskać Gripeny, ale jest sfrustrowane ograniczeniami budżetowymi, ponieważ Ministerstwo Obrony i Bezpieczeństwa nie ma wystarczających funduszy. Wojskowi potwierdzili, że BDF nadal prowadzą negocjacje z kilkoma rządami i producentami samolotów na całym świecie (Botswańskie dylematy, 2017-07-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.