Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Indyjskie silniki do T-72M1 i T-90S

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 29 lipca 2018

28 lipca 2018 minister obrony Indii Nirmala Sitharaman wzięła udział w oficjalnym odbiorze pierwszych w pełni wytworzonych w zakładach w Avadi (Engine Factory Avadi, EFA) na rosyjskiej licencji silników wielopaliwowych do czołgów używanych przez armię indyjską. Podczas ceremonii pokazano pierwsze egzemplarze tych silników: V-46-6 (ros. W-46-6) o mocy 780 KM i V92S2 (ros. W92S2) o mocy 1000 KM. Mają one napędzać, odpowiednio, licencyjne czołgi T-72M1 Ajeya i T-90S Bhisma.

Minister obrony Indii Nirmala Sitharaman podczas uroczystości przekazania armii pierwszych silników V-46-6 i V92S2 wyprodukowanych całkowicie przez Engine Factory Avadi / Zdjęcie: twitter-drsubhashmos

Do niedawna blisko 30% komponentów silników produkowanych przez EFA było dostarczanych z Rosji, głównie przez CzTZ Uraltrak z Czelabińska. Były to m.in. elementy systemu paliwowego i układu chłodzenia. Teraz ich produkcję uruchomiono w Indiach.

Pełne zlokalizowanie produkcji silników w EFA spowodowała obniżenie ich ceny. V-46-6 ma kosztować równowartość 165 tys. USD, a V92S2 ok. 380 tys. USD. Średnio to o 55 tys. USD mniej na silnik niż przed rezygnacją z dostaw z Rosji. Plany przewidują, że w ciągu 10 lat w Avadi powstanie 2550 silników do T-72M1 i 1716 do T-90S. Do tej pory, od 1987 EFA zbudowały ponad 12 tys. silników.

Kolejnym zadaniem EFA w zakresie uniezależniania od importu jest pełne opanowanie produkcji silników UTD-20. Napędzają one produkowane z licencji w Indiach BMP-2.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.