Bombardier zakończył próby odrzutowca klasy biznes Global 7500. W ich trakcie pięć samolotów przedseryjnych spędziło w powietrzu ponad 2400 godzin. Samolot ten wcześniej nosił nazwę Global 7000, jednak pod koniec maja zmieniono ją, aby była dopasowana do oznaczeń innych modeli – Global 5500 i Global 6500.
Jak poinformował prezes i dyrektor generalny Bombardiera Alain Bellemare certyfikacja nowego odrzutowca przebiega zgodnie z planem. Wprowadzenie do użytku pierwszych seryjnych Globali 7500 ma nastąpić przed końcem roku. Bellemare nie ujawnił, ile samolotów zostanie przekazanych w tym roku. Plan na 2019 zakłada dostarczenie użytkownikom 15-20 Globali 7500.
W celu wypełnienia zobowiązań Bombardier zwiększa tempo produkcji samolotów tego typu w zakładach w Toronto. Obecnie znajduje się tam 20 Globali 7500 w różnych etapach montażu końcowego. W maju pierwszy samolot seryjny dotarł do centrum w Montrealu, gdzie zabudowywane jest wyposażenie jego kabiny pasażerskiej.
Global 7500 ma być flagowym odrzutowcem biznesowym Bombardiera, zdolnym do przebycia dystansu 14 260 km i rozwinięcia prędkości M0,925. Jego cena jednostkowa to 72 mln USD (Masterpiece w powietrzu, 2018-02-01).