Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni Tiger dla Niemiec

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 09 sierpnia 2018

W zakładach Airbusa w niemieckim Donauwörth 25 lipca odbyło się uroczyste przekazanie niemieckim siłom zbrojnym ostatniego z zamówionych, 68. Unterstützungshubschrauber (śmigłowiec wsparcia)Tiger. W  ceremonii wzięło udział kilkuset gości reprezentujących przemysł, rząd i BAAINBw (Federalny Urząd Wyposażenia Bundeswehry, Technologii Informacyjnych i Wsparcia).

Ostatni, 68. śmigłowiec uderzeniowy Tiger przekazany siłom zbrojnym Niemiec / Zdjęcie: MO Niemiec

Podpis, jaki złożył pod deklaracją zgodności Rene Krafczyk, reprezentujący Centrum Zarządzania Jakością Techniczną (ZtQ) BAAINBw, oznacza, że ostatni Tiger spełnia wszystkie wymaganiami techniczne Bundeswehry. Jednak program jest opóźniony 80 miesięcy w stosunku do pierwotnego planu, a zakładane koszty zostały przekroczone o 934 mln euro.

W 1999 rząd w Berlinie zamówił 80 Tigerów, ale w 2013 zdecydowano o zmniejszeniu zakupu do 68 wiropłatów. Pierwsze Tigeryweszły do służby w siłach zbrojnych RFN w 2005 i do 2006 służyły do szkolenia instruktorów we francusko-niemieckim centrum w Le Luc.

W sierpniu 2008 pierwszy Tiger trafił do Kampfhubschrauberregiment (pułku śmigłowców bojowych) 36, stacjonującego we Fritzlar. Od stycznia 2013 do czerwca 2014 niemieckie Tigery w konfiguracji ASGARD zostały wysłane do Afganistanu, gdzie wylatały ponad 1800 godzin. Do standardu ASGARD zmodernizowano 12 wiropłatów. W 2017 podpisano umowę dotyczącą unowocześnienia kolejnych 33 wiropłatów.

Natomiast od marca 2017 do czerwca 2018 Tigery wspierały działania misji pokojowej ONZ w Mali (Multidimensional Integrated Stabilisation Mission in Mali, MINUSMA). Docelowo niemieckie śmigłowce mają wejść w skład tzw. szpicy Sił Odpowiedzi NATO (Very High Readiness Joint Task Force, VJTF), czyli jednostek zdolnych do szybkiego reagowania, gotowych do działania w ciągu dwóch-trzech dni w razie kryzysu (Niemieckie Tigery wracają z Mali, 2018-06-19).

Berlin zakłada, że Tigery pozostaną w służbie do 2038. Z tego względu kilka lat temu rozpoczęto prace studialne związane z opracowaniem nowej wersji śmigłowca, określanej jako Tiger Mk 3. Projekt będzie realizowany przez Niemcy i Francję, we współpracy z Hiszpanią (Francusko-niemiecka współpraca obronna, 2018-04-09).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.