Szwedzki Saab podpisał umowę o partnerstwie strategicznym, w ramach której rozwiązanie IFS Applications stanie się częścią oferty wsparcia technicznego.
Pierwszy duży kontrakt zawarty w ramach współpracy partnerskiej dotyczy kompleksowego wsparcia informatycznego obsługi technicznej samolotu szkolno-bojowego Sk 60. W ramach zawartej umowy, dział wsparcia technicznego Saab, oprócz wykorzystania systemu IFS Applications dla potrzeb wewnętrznych, zaoferuje klientom różnorodne modele biznesowe, obejmujące usługi związane z informatyką i zarządzeniem informacjami. Dzięki temu Saab, pełniąc rolę integratora wsparcia technicznego będzie mógł, we współpracy z IFS, wdrażać odpowiednie rozwiązania u klientów, świadczyć usługi jako dostawca aplikacji oraz zarządzać procesami przy wykorzystaniu swoich własnych systemów wewnętrznych.
Klienci działający w sektorach takich jak lotnictwo cywilne, bezpieczeństwo i obronność coraz częściej wymagają kompleksowych rozwiązań obejmujących obsługę techniczną, naprawy i przeglądy naprawcze (MRO) w całym cyklu eksploatacji produktu. - Rozważamy szereg możliwości współpracy z władzami wojskowymi i cywilnymi, jak również pracujemy nad określeniem ram współpracy z IFS tak, aby połączyć nasze działania w zakresie rozwoju, sprzedaży i marketingu. Według naszych szacunków, wartość rynku dla usług i produktów związanych ze wsparciem technicznym, naprawami i przeglądami naprawczymi w ciągu następnych 10 lat wyniesie od 1,6 - 3 miliardów koron szwedzkich - powiedział Göran Kristoffersson, dyrektor ds. rozwoju w Saab Aerotech.