Altair

Archiwum Nowy numer Redakcja

Raport WTO

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Dwumiesięcznik. Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Lotnik GAM

Miesięcznik LOTNIK general aviation magazine dla osób profesjonalnie i z zamiłowania zajmujących się lotnictwem użytkowym w tym przede wszystkim jego praktycznym aspektom.

Autoryzacja
Resetuj hasło

Wiadomości



Gawron na wodzie

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 16 września 2009

Kadłub prototypowej korwety wielozadaniowej proj. 621 Gawron spłynął dzisiaj na wodę z hali w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni.

Wodowanie, określone jako techniczne, odbyło się w godzinach porannych pomiędzy 10:00 i 10:45. Operacja trwała tak długo, gdyż odbywała się przy wykorzystaniu mechanicznego podnośnika używanego zazwyczaj do wciągania i wyciągania remontowanych jednostek pływających na stanowiska lądowe. Następnie okręt, oznaczony numerem budowy 621/1, przeholowano z nabrzeża zachodniego do basenu stoczniowego (Korweta spłynie na wodę, 2009-08-27).

W najbliższych dniach gotowy kadłub przejdzie próby przechyłów. Powinny się one zakończyć do końca tygodnia. Na 22 września planowane jest podniesienie okrętu z wody i ponowne wprowadzenie do hali montażowej.

Obecnie w kadłubie znajdują się wszystkie urządzenia wielkogabarytowe, których montaż po scaleniu bloków kadłuba nie byłby możliwy - silniki, turbiny, generatory, linia wałów, czy urządzenia klimatyzacyjne. Po powrocie na nabrzeże prace będą kontynuowane. Zamontowane będą pozostałe urządzenia, przeprowadzone będzie centrowanie linii wałów oraz zamontowane śruby. Te prace powinny potrwać kilka miesięcy, orientacyjnie ich końca można spodziewać się w styczniu 2010 r. Zakończą one obecny etap budowy okrętu.

Jego kontynuowanie będzie uzależnione od dalszych decyzji zamawiającego, czyli MON, które w praktyce zaprzestało finansowania programu. Jednak po dzisiejszym ogłoszeniu przez ministra Klicha decyzji o zawieszenia programu można spodziewać się realizacji najgorszego wariantu, tj. wstrzymania prac i zakonserwowania okrętu, który w normalnych warunkach powinien być gotowy za 2-3 lata.

Pieniądze, które można by przeznaczyć na budowę okrętu, MON kierowane przez Bogdana Klicha wydaje pod dyktando lobbystów na niepotrzebne programy, np. zakup samolotów transportowych Bryza (Karmienie nowotworu). W ten sposób likwidowany jest rodzimy przemysł lotniczo-zbrojeniowy i Marynarka Wojenna.


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2014 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.