Korporacja Irkut zaprzeczyła doniesieniom prasowym o rezygnacji z rozwoju i produkcji pasażerskiego Tu-204SM, a więc samolotu z zachodnimi silnikami.
Oświadczenie korporacji, w skład której wchodzą oba zakłady produkujące Tu-204/-214, a więc Awiastar-SP w Ulianowsku i KNAPO w Kazaniu, to reakcja na materiały prasowe, informujące, że prace przy Tu-204SM nie będą kontynuowane.
Przeciwnie, przedstawiciele Irkuta stwierdzili, że budowa samolotów pozostaje jednym z priorytetów Awiastar-SP. Jej dyrektor, a jednocześnie prezes Irkuta, Oleg Demczenko zapowiedział pierwsze dostawy w połowie 2011.
Największym problemem Tu-204 pozostaje bowiem jakość wykonania, a szczególnie wysoka zawodność silników PS-90A (zobacz: Kłopoty z jakością Tu-204). Z tego powodu wykorzystanie sprawdzonych, zagranicznych jednostek napędowych jest konieczne do zachowania linii produkcyjnej tych samolotów w dłuższej perspektywie czasu.