Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Początek prac nad An-178

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, Lotnictwo wojskowe, 24 lutego 2010

ANTK im. Antonowa rozpoczął prace nad nowym samolotem transportowym - An-178. Powstanie on na bazie pasażerskiego An-158.

</span>Zdjęcie: Konstantin Kulikow

An-158 to z kolei modyfikacja An-148 (An-148-200). An-178 ma zastąpić starzejące się An-28 i An-32. Według prezesa wytwórni siników Motor Sicz, Wiaczesława Bogusłajewa, projekt zakłada dostosowanie kadłuba do zadań transportowych. W grę wchodzi przede wszystkim jego poszerzenie. Motor Sicz ma opracować silniki dostosowane do nowego samolotu. Prototyp An-178 ma zostać oblatany za 2 lata.

Według wstępnych ocen, udźwig An-178 ma wynosić 15-20 ton. Dla porównania - udźwig An-26 wynosi 5,5 t, a An-32 ok. 7,5 t. Na całym świecie lata ok. 400 An-26 i 350 An-32.

Potencjalny rynek na An-178 jest szacowany na 700-800 samolotów w ciągu 10-12 lat. Przewidywana cena samolotu to 20-25 mln USD. Najbliższym konkurentem ukraińskiego transportowca jest amerykański C-130 i europejski C295M, droższe według ukraińskich ekspertów o 30-40%.

Kommiersant-Ukraina informuje, że program budowy An-178 ma kosztować ok. 150 mln USD. Nie jest jasne źródło jego finansowania. Być może część pieniędzy będzie pochodzić z rosyjskiego koncernu lotniczego - OAK. Większość samolotów transportowych marki An jest produkowanych i używanych na Ukrainie i w Rosji.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.