Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Jeszcze o GCV

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 02 grudnia 2010

Przedstawiciele US Army ujawnili część wymogów, które będą musieli spełnić dostawcy nowych, amerykańskich bwp. Pozostawiają m.in. producentom wybór kołowego lub gąsienicowego podwozia.

</span>Artystyczna wizja poprzedniej propozycji BAE Systems, jednego z uczestników rywalizacji o lukratywne zlecenie Pentagonu. Nietypowy wygląd z szeregiem czujników, systemów rozpoznania i samoobrony, to pokłosie wyśrubowanych, poprzednich żądań amerykańskich wojsk lądowych / Rysunek: BAE Systems

Nowe zapytanie ofertowe zostało ujawnione kilka dni temu (zobacz: Nowy przetarg na GCV). Nie przedstawiono jednak wtedy w zasadzie żadnych szczegółów, dotyczących wymogów przyszłego użytkownika.

Niestety, w tej kwestii zmieni się niewiele. Wszystkie charakterystyki odpornościowe (osłona balistyczna, graniczne masy ładunków wybuchowych min, kwestie zakresu śladów termicznych etc.) pozostają tajne.

Przedstawiciele US Army ujawnili jedynie, że pojazd ma być gotowy do wypełniania całego spektrum zadań, co powinno się przełożyć m.in. na zdolność do skutecznych działań w terenach zurbanizowanych. Nowy bwp będzie przewoził 9 żołnierzy desantu, a jego pierwsze egzemplarze powinny zostać dostarczone odbiorcy w ciągu 7 lat.

Wiadomo również, że nowy wóz będzie występował w szeregu modeli i odmian, jednak pierwszym zadaniem przemysłu będzie stworzenie bojowego wozu piechoty.

Bwp ma kosztować w przedziale od 9 do maksymalnie 10,5 mln USD za egz., zaś całkowity koszt jego utrzymania powinien zamknąć się kwotą 200 UDS za przejechaną milę (1,65 km) operacyjną.

Znamienne, że wojsko nie określiło typu podwozia. Oferenci sami wybiorą gąsienice lub koła, w zależności od możliwości pełniejszego spełnienia wymogów taktyczno-technicznych.

Zainteresowane grupy przemysłowe mają czas do 21 stycznia na udzielenie odpowiedzi. Przedstawiciele US Army zakładają, że w kwietniu przyszłego roku wybiorą do trzech oferentów, zlecając im opracowanie projektów. Pierwsze prototypy oczekiwane są wiosną 2014, a prototypy-wzorce do produkcji seryjnej na przełomie 2015 i 2016. Pierwsze pojazdy z bieżącej produkcji powinny opuścić linie montażowe w kwietniu 2018. Rok później powinien zakończyć się proces przezbrojenia pierwszej z jednostek zmechanizowanych.

Według obecnych zamierzeń, w pierwszej transzy zamówień, wybrany producent powinien dostarczyć 1874 wozy rodziny GCV, co oznacza podpisanie kontraktu lub serii kontraktów o łącznej wartości ok. 20 mld USD (w cenach dzisiejszych).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.