Południowoafrykańska Denel Aviation sprzedała Ekwadorowi 12 myśliwców Atlas Cheetah C (wariant Dassault Mirage III). Wartość kontraktu nie została ujawniona.
Jednomiejscowe myśliwce Cheetah zostały wycofane ze służby w wojskach lotniczych RPA w 2008, po zastąpieniu ich nowoczesnymi Gripenami (zobacz: Pierwszy Gripen dla SAAF). Po zakonserwowaniu zostały przekazane agencji Armscor, która oferowała je na rynkach trzecich.
W ubiegłym roku zainteresowanie samolotami wyraziły wojska lotnicze Ekwadoru. Poszukiwały one samolotów na okres przejściowy, przed zakupem nowoczesnych maszyn wielozadaniowych. Oferta RAP była idealna: w Ekwadorze jedynymi myśliwcami zdolnymi do lotu pozostały w praktyce izraelskie Kfiry, a więc odmiana Mirage III. Wraz z zakupami używanych Mirage 50 (również wersja Mirage III) w Chile i Wenezueli, pozwoli to na zastąpienie nieprzydatnych już Jaguarów i Mirage F1, jedną rodziną maszyn (zobacz: Ekwador oczekuje na samoloty).
Wraz z podpisaniem umowy rozpoczęły się prace nad przywróceniem 12 samolotów do stanu zdatności do lotów. Będą one - wraz z testami zdawczo-odbiorczymi - realizowane zarówno w RPA, jak i Ekwadorze. Trwają również przygotowania do rozpoczęcia obsługi maszyn w kraju użytkownika, choć umowa zakłada, że Denel zapewni serwisowanie i naprawy przez 5 najbliższych lat (z więc do planowanego terminu wyboru nowych samolotów), z możliwością przedłużenia terminu tej usługi.