Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pierwszy etap prób Zaporożia

Strategia i polityka, Marynarka wojenna, 05 stycznia 2011

W Sewastopolu zakończył się pierwszy etap prób jedynego ukraińskiego okrętu podwodnego Zaporożie. Jego próby morskie mają zakończyć się do 31 maja.

Próby portowe w położeniu nawodnym rozpoczęły się 15 grudnia 2010 w 13. stoczni remontowej Floty Czarnomorskiej Ministerstwa Obrony FR w Sewastopolu. Celem prób było zbadanie zespołu napędowego, systemu energetycznego okrętu, systemów i mechanizmów pokładowych, wyremontowanej stacji hydroakustycznej i środków łączności. Ten pierwszy etap prób zakończył się 31 grudnia 2010.

Próby nadzorował dowódca Zaporożia, kpt 1. rangi Denis Kołczan (na zdjęciu). Wzięli w nich udział specjaliści stoczni, CKB Cziernomoriec i załoga okrętu (na zdjęciu).

W czasie prób dziób okrętu był zablokowany w specjalnym urządzeniu. Pozwalało ono bezpieczne uruchomienie silników (na zdjęciu), przebadanie wałów, łożysk i śrub napędowych. Próby przedłużyły się z powodu pożaru, który wybuchł w jednym z przedziałów pod koniec grudnia. Jego skutki, a także wykryte drobne usterki mają zostać usunięte w ciągu 2 tygodni.

Drugi etap prób portowych ma objąć systemy uzbrojenia, nawigacji i wyposażenie radiotechniczne. Ma on zakończyć się do 15 lutego. Potem mają się rozpocząć próby morskie. Te zaś, zgodnie z poleceniem ministra obrony Ukrainy, Michaiła Jeżiela, muszą zakończyć się najpóźniej 31 maja 2011.

Zaporożie to okręt podwodny proj. 641. Zbudowano go w 1970. Pierwotnie wchodził w skład Floty Północnej, później został przekazany Flocie Czarnomorskiej. W wyniku jej podziału w 1997 Zaporożie zostało włączone do Marynarki Wojennej Ukrainy. Stan techniczny okrętu był fatalny. W 2002 skierowano go do remontu, którego sponsorem i patronem jest Obwód Zaporoski. Po jego zakończeniu Zaporożie ma wrócić do składu floty ukraińskiej.

Zdjęcia: Służba prasowa WMSU

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.