Rząd turecki podpisał umowy kredytowe z bankami niemieckimi i brytyjskimi na 2,19 mld Euro, by sfinansować budowę 6 okrętów podwodnych Type 214.
Tureckie ministerstwo finansów zawarło dwie umowy kredytowe na łączną kwotę 2,19 mld Euro z konsorcjami sformowanymi przez Bayerische Landesbank i WestLB. Konsorcjum na czele z pierwszym bankiem udzieliło kredytu w wysokości 1,879 mld Euro. Z kolei zarejestrowane w Londynie konsorcjum innego bawarskiego banku, WestLB udzieliło kredytu równego 309 mln Euro. Umowy zostały podpisane w ostatnich dniach grudnia.
Konsorcjum pod wodzą Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW, jego pozostałymi członkami są TKMS i brytyjska MFI) wygrało rywalizację ze stoczniami francuskimi (DCNS) i hiszpańskimi (Navantia) w lipcu 2008. Późniejsze negocjacje dotyczące warunków kontraktu trwały blisko rok. Kontrakt na dostawę 6 okrętów U-214 (Type 214) podpisano ostatecznie 2 lipca 2009 (Turcja kupuje 6 U-214, 2009-07-04). Nie podano wówczas oficjalnie jego wartości. Analitycy szacowali, że okręty będą kosztować ok. 2,5 mld Euro.
Okręty będą budowane w państwowej tureckiej stoczni Golcuk Shipyard, która wcześniej zbudowała 11 OP Type 209. Udział tureckiego przemysłu w programie jest oceniany na 80%. Tureckie przedsiębiorstwa zbudują 20 podstawowych systemów dla zamówionych okrętów. Pierwszy U-214 ma zostać dostarczony odbiorcy w 2015.