Opublikowane wczoraj podsumowanie 2010, dokonane przez Lufthansę, świadczy o rozwoju grupy, ale również o wzroście ruchu lotniczego. Grupa przewiozła 90,2 mln pasażerów.
90,2 mln pasażerów to aż o 17,2% więcej, niż rok wcześniej (76,5 mln). Jest to jednak w dużej mierze spowodowane przyłączeniem do grupy w 2009 Austrian Airlines i BMI.
Względnie przejrzysty obraz skutków odrodzenie ruchu lotniczego po ostatnim kryzysie, przestawiają wyniki samej Lufthansy. Linia obsłużyła 58,9 mln pasażerów, o 5,9% więcej niż rok wcześniej. Jednak aż o ponad 18%, do ok. 2 mln t ładunków, wzrosły przewozy cargo, realizowane wyłącznie starą spółkę grupy.
Wyniki finansowe zostaną przedstawione dopiero w marcu. Można się jednak spodziewać zysku operacyjnego w wymiarze ok. 800 mln Euro, co powinno pozwolić na powrót do poziomu z 2008, po niewielkich stratach roku ubiegłego.
Za zyskami przemawia również fakt zwiększenia wykorzystania miejsc, z 77,7 do 79,4% oraz przestrzeni ładunkowej, z jedynie 63,6 do 70,9%. Lepsze wyniki zanotowała również większość przedsiębiorstw grupy, w tym German Wings, Swiss i Austrian Airlines. Gorsze wskaźniki wykorzystania samolotów miało miejsce tylko w przypadku BMI.