Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Wszystkie Pipery w Katarze

Lotnictwo cywilne, 28 stycznia 2011

Qatar Aeronautical College zakończyła proces odmłodzenia swojej floty samolotów szkolnych. Piper Aircraft dostarczyła instytucji 10 jednosilnikowych Archer III i 4 dwusilnikowe Seneca V.

Jedna z Senec katarskiej wyższej szkoły lotniczej. Instytucja kształci m.in. pilotów dla Qatar Airways / Zdjęcie: QAC

Qatar Aeronautical College została założona w 1975, a podstawowym celem jej powołania było szkolenie kadr dla lotnictwa cywilnego państw regionu Zatoki Perskiej. Obecnie w szkole pracuje kilkudziesięciu wykładowców - również z państw zachodnich - kształcąc pilotów, zarówno na kursie podstawowym, jak i uprawniającym do zasiadania za sterami samolotów pasażerskich. Ponad to instytucja kształci również inżynierów-mechaników, kontrolerów lotów i meteorologów.

Przy takim profilu działania niezbędne jest posiadania sporej liczby samolotów szkolnych, również dwusilnikowych. Na mocy porozumienia w Piper Arcraft QAC otrzymało zza Atlantyku 10 jednosilnikowych Piperów Archer III i 4 dwusilnikowe samoloty Seneca V. Ich dostawy właśnie się zakończyły. Flotę tę uzupełnia para nowych Diamondów DA-40.

Wartość kontraktu nie została ujawniona. Katalogowa wartość amerykańskich samolotów wynosi jednak 6,7 mln USD.

Oba typy maszyn zostały wyposażone w nowoczesną awionikę Garmina. W przypadku Archerów, kokpit otrzymał system S500 z czterema wyświetlaczami, większe Seneca - bardziej zaawansowany S600.

Archery III napędza 180-konny silnik Lycoming 0-360-A4M, zapewniający osiągnięcie prędkości przelotowej 237 km/h i zasięgu 822 km. Dwusilnikowe Pipery wyposażono w jednostki Continentala TSIO-360-RB o mocy 220 KM każda. Samolot osiąga dzięki temu maksymalną prędkość przelotową 365 km/h i zasięg nieco ponad 1,5 tys. km.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.