Ralph D. Crosby, Jr. prezes EADS North America poinformował, że nie zaskarży wyniku przetargu na dostawy 179 samolotów tankujących dla USAF, uznając warunki postępowania za przejrzyste.
Deklaracja prezesa Crosby`ego otwiera drogę do realizacji odwlekanej przez 9 lat procedury produkcji nowych samolotów tankujących dla amerykańskich wojsk lotniczych. Każdy poprzedni wybór był zaskarżany przez przegranego. Obecnie jednak, ze względu na przejrzystość postępowania i bardzo szczegółowo określone wymogi przyszłego użytkownika, uznano protest za niecelowy (zobacz: A jednak Boeing!).
Szef EADS North America zadeklarował jednak, że jego przedsiębiorstwo jest gotowe dostarczać swoje samoloty, oparte o Airbusa 330-200MRTT, w przypadku nie wywiązania się Boeinga z warunków umowy.
Dodał również, że konkurencja była uczciwa, a proces przetargowy doprowadził do znacznego zmniejszenia ceny jednostkowej tankowców powietrznych. Za te same 179 egz. Boeing żądał w 2002 aż o 16 mld USD więcej.