Podczas Paris Air Show Airbus Military i IAI podpisały umowę o wspólnym rozwijaniu samolotu wczesnego ostrzegania na bazie transportowego C295M.
Istnienie projektu samolotu wczesnego ostrzegania na bazie transportowego C295M EADS ujawnił kilka tygodni temu. Niedawno oblatano samolot demonstracyjny z makietą radaru nad kadłubem (C295 wczesnego ostrzegania, 2011-06-09). Teraz, podczas wystawy lotniczej na podparyskim Le Bourget, podpisano Memorandum of Understanding (MOU) pomiędzy Airbus Military i Israel Aerospace Industries (IAI) dotyczącą wyposażenia przyszłego samolotu AEW&C w radar AESA (Active Electronically Scanned Array) 4. generacji produkcji Elta Systems. Z radarem ma być zintegrowany system IFF.
C295M AEW ma rozpoznawać dookólnie sytuację w powietrzu i na morzu. Uzyskiwany obraz ma być transmitowany w czasie rzeczywistym przez łącza sieciocentryczne. Radar ma mieścić się w obudowie o średnicy 6 m.
Radary IAI/Elta poprzedniej generacji są montowane na samolotach Gulfstream G550 i Ił-76.