Boeing i Bell, producenci samolotów hybrydowych V-22 Osprey odpowiedzieli na zapytanie ofertowe US Navy, dotyczące drugiego wieloletniego zamówienia na te maszyny. Nie podano jednak szczegółów dokumentu.
US Navy zamierza kupić w drugiej transzy dostaw 115 V-22 dla lotnictwa US Marine Corps oraz 7 CV-22 dla dowództwa operacji specjalnych wojsk lotniczych (AFSOC). Daje to łącznie 122 samoloty, które powinny być przekazane użytkownikowi w latach budżetowych 2013-2017, co oznacza przedłużenie istnienia linii montażowej do 2019.
Pierwsze wieloletnie zamówienie dotyczyło łącznie 143 maszyn i lat budżetowych 2008-2012. Dostawy większości z nich już zrealizowano. Pozwoliły one na stworzenie 10 eskadr w lotnictwie Marines i 5 w jednostkach specjalnych USAF.
Ze względu na wstępną fazę negocjacji, zespół Bell-Boeing nie ujawnił proponowanej wartości kontraktu. Wiadomo jednak, że odbiorca liczy na znaczne zmniejszenie kosztów, w porównaniu do pierwszej transakcji. Średnia cena jednostkowa obecnie produkowanych Osprey`ów wynosi - według fragmentarycznych, ale oficjalnych danych Pentagonu - 67 mln USD. Docelowo Pentagon planuje kupić 458 samolotów tego typu.