Altair

Archiwum Nowy numer Redakcja

Raport WTO

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Dwumiesięcznik. Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Lotnik GAM

Miesięcznik LOTNIK general aviation magazine dla osób profesjonalnie i z zamiłowania zajmujących się lotnictwem użytkowym w tym przede wszystkim jego praktycznym aspektom.

Autoryzacja
Resetuj hasło

Wiadomości



Anders z armatą kal. 105 mm

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 21 września 2011

OBRUM w Gliwicach przygotował kolejną wersję wielozadaniowej platformy Anders. Tym razem z wieżą CT-CV z armatą kal. 105 mm.

Anders ze  105-tką podczas prób współpracy systemów mechanizacji wieży i uzbrojenia  w Gliwicach - 14 września  2011

Kolejnym potwierdzeniem słuszności pozytywnych opinii o demonstratorze technologii rodziny wozów gąsienicowych Anders (między innymi byłego szefa zespołu rozwoju izraelskiego czołgu Merkava - gen. Avigdora Kleina) jest to, że bez problemów udało się w OBRUM Gliwice zintegrować podwozie prototypu pojazdu z wieżą CT-CV belgijskiej spółki CMI, uzbrojoną w armatę 105 mm. Prace przeprowadzono w dniach 12-14 września. Udowodniono w ten sposób, że gliwickie wozy rodziny Anders są bardzo dobrze zaprojektowanymi uniwersalnymi platformami wielozadaniowymi z ogromnym potencjałem rozwojowym, tak jak zakładano w programie. Warto przypomnieć, że tuż przed MSPO 2011 w Kielcach (5-8 września) belgijscy specjaliści zakończyli integrację wieży CT-CV z siemianowickim Rosomakiem (Nowe odmiany Rosomaków , e-RAPORT MSPO 1/2011).

W Kielcach po raz pierwszy podano do publicznej wiadomości, iż prace badawczo-rozwojowe nad perspektywicznymi platformami bojowymi przyszłości - a zwłaszcza rozwój Andersa - mogą liczyć na finansowanie na poziomie ponad 50 mln zł (Ponad 300 mln zł na rozwój Bumaru, e-RAPORT MSPO 1/2011). Otwiera to drogę do rozmów z partnerami krajowymi i zagranicznymi. Jest już pewne, że w ośrodku gliwickim wkrótce zbudowany zostanie kolejny demonstrator, najprawdopodobniej będzie to powiększony, przedłużony o jedno koło przedprototyp bojowego wozu piechoty.

Na uwagę  zwraca fakt, że belgijska wieża zabiera tak niewiele miejsca  wnętrza pojazdu, iż wóz, jak pojazdy konstrukcji izraelskiej, może  zabrać również pod pancerz małą grupę żołnierzy usadowionych w fotelach  przeciwwybuchowych Germaza

Wozu ze 105-tką nie poddano próbom ogniowym (w ubiegłym roku testowano z powodzeniem polską wieżę ze szwajcarskim działem 120 mm - w 2011 eksponowano ją na oddzielnym łożu w Kielcach, Anders strzela, 2010-10-22). Dowiedziono jednak, że wszystkie mechanizmy instalacji belgijskiej CT-CV mogą współpracować z systemami polskiego podwozia. W ten sposób w rekordowym czasie ponad 12 miesięcy pokazano, że Anders może być platformą aż trzech rodzajów systemów wieżowych i trzech dział kalibru od 30 mm przez 105 mm do 120 mm. Dla przyszłych klientów ma to ogromne znaczenie.

Nie można wykluczyć, iż belgijska wieża ze 51-kalibrową 105-tką zostanie przebadana podczas testów ogniowych w przyszłym roku.

Zdjęcia: OBRUM Gliwice


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2014 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.