Nowa Cessna Citation Latitude napędzana będzie silnikami Pratt & Whitney PW306D o ciągu 25,3 kN. Ten model odrzutowca będzie miał największą kabinę pasażerską wśród wszystkich maszyn Cessny.
Informację o rozpoczęciu prac nad nowych odrzutowcem dyspozycyjnym przedstawiciele Cessny ujawnili w czasie wystawy Stowarzyszenia Lotnictwa Biznesowego (NBAA), która odbyła się w dniach 10-12 października w Las Vegas. Na tej samej imprezie poinformowano też o budowie mniejszego modelu M2 (zobacz: Nowa Cessna M2).
Citation Latitude nie ma jednak konkurować z małym Embraerem Phenom 100, ale ze znacznie większymi maszynami biznesowymi Bombardiera czy Gulfstreama. Ma to zapewnić największy z dotąd oferowanych przedziałów pasażerskich, przeznaczonych maksymalnie dla 9 osób (standardowo 6). Jego szerokość wyniesie 196 cm, zaś wysokość 183 cm, co zapewni możliwość zachowania wyprostowanej pozycji dla większości pasażerów.
Jednocześnie ujawniono, że samolot będzie napędzany parą silników Pratt & Whitney PW306D, kolejnej, dedykowanej odmiany jednostek rodziny PW300 o ciągu 25,3 kN każdy. Powinny one zapewnić maszynie osiągnięcie prędkości przelotowej rzędu 820 km/h, a więc nieznacznie większej, niż w przypadku XLS+. Ma mieć jednak większy o prawie 280 km zasięg, obliczany obecnie na 3704 km.
Cena nowego samolotu powinna zawierać się w przedziale między 12,6 i 17,5 mln USD, wyznaczonym przez koszty zakupu standardowych modeli XLS+ oraz Sovereign.