Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Postępy budowy Barracudy

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 20 grudnia 2011

W stoczni DCNS połączono wczoraj pierwsze dwie sekcje kadłuba okrętu podwodnego Duguay-Trouin. To druga z sześciu planowanych nuklearnych jednostek wielozadaniowych typu Barracuda.

Artystyczna wizja Barracudy

Dwa elementy kadłuba ciśnieniowego, o łącznej masie ponad 30 t zostały zespawane. Wykorzystane przy tym nowe urządzenia i technologie pozwoliły skrócić czas tej operacji ponieżej dwóch miesięcy, o 15% w stosunku do klasycznych metod.

Wkrótce w ich ślady pójdą kolejne sekcje. Będzie ich razem 21, z których 10 zostało już wykonanych. Prace przy budowie kolejnych 8 trwają. Przedstawiciele DCNS ujawnili, że proces łączenia poszczególnych sekcji w jedną całość zakończy się na początku 2013.

Francuska marynarka wojenna, przez pośredniczącą agencję zakupów wojskowych DGA, zamówiła 6 atomowych okrętów wielozadaniowych w 2006. Od tej pory podpisano szczegółowe umowy, dotyczące trzech pierwszych jednostek, Suffren, Duguay-Trouin (w 2009; zobacz: Francja zamówiła drugą Barracudę), a w bieżącym roku również Tourville.

Sekcje 12. i 13. kadłuba ciśnieniowego, już po połączeniu. Zlokalizowane na śródokręciu, mieścić będą przedział dowodzenia, łącznie z systemami nawigacji i łączności / Rysunek i zdjęcie: DCNS

Barracudy zastąpią 6 atomowych okrętów typu Rubis. To stosunkowo niewielkie jednostki o wyporności pełnej 2600 t, uzbrojone w pociski Exocet SM39, torpedy i miny. Rozpoczęły służbę w latach 1983-1993.

Ich następcy będą zdecydowanie większymi okrętami, o wyporności 5300 t, zdolnymi nie tylko do atakowania jednostek nawodnych i podwodnych, ale także - dzięki pociskom SCALP Naval - obiektów lądowych, w promieniu ponad 1000 km. W kadłubie znajdzie się również miejsce dla 12-osobowego pododdziału wojsk specjalnych. Nowe mają być też systemy rozpoznania, łączności i nawigacji. Pędniki strumieniowe, przejęte od większych, strategicznych OP typu Triomphant (zobacz np.: Le Terrible w służbie), wielokrotnie zmniejszają echo akustyczne jednostki, zwiększając jednocześnie możliwość wykrycia innych jednostek.

Francuzi planują, że pierwsza Barracuda wejdzie do służby w 2017, a ostatnia dokładnie 10 lat później. Łączny koszt programu szacowano pięć lat temu na prawie 8 mld Euro.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.