Efektem wizyty kolumbijskiego ministra obrony Juana Manuela Santosa w Izraelu i rozmów z odpowiednikiem w Jerozolimie - Ehudem Barakiem jest podpisanie porozumienia na modernizację 24 poizraelskich myśliwców Kfir w zakładach Israel Aerospace Industries (IAI) i ich dostawę dla rządu w Bogocie.
Kolumbijskie zamówienie ma wartość ponad 200 mln dolarów. Minister Santos powiedział, pytany o to, czy kontrakt jest efektem wyścigu zbrojeń w Ameryce Łacińskiej, narzuconego przez Wenezuelę, odpowiedział że sprawa ma charakter normalnej generacyjnej wymiany sprzętu. 24 zmodernizowane Kfiry zastąpią starsze samoloty tego typu oraz Mirage 5COA, dotąd używane przez Fuerza Aerea Colombiana. Tym samym ucięto spekulacje na temat starań Kolumbii o F-16A/B z drugiej ręki. Wojska lotnicze Kolumbii nabyły od Izraela w końcu lat 1970. 12 Kfirów C2, które zostały zmodernizowane i doprowadzone do standardu C7. Służyły w Esquadra de Combatte 111 (Mirage V - w Esquadra de Combatte 122) w Palangero. Ich zadaniem, jako myśliwców bombardujących, było zwalczanie partyzantki. Fuerza Aerea Colombiana straciła dwa Kfiry w akcji.
Najnowsze samoloty zostaną najprawdopodobniej doprowadzone w IAI do standardu C10 plus, co oznacza zastosowanie wielofunkcyjnego miniaturowego radaru ELTA, wyświetlaczy nahełmowych i najnowszych pocisków lotniczych Rafaela (Python 5 i Derby) oraz całej gamy uzbrojenia do zwalczania celów naziemnych. Zakłady IAI posłużyć się mają rozwiązaniami zastosowanymi przy modernizacji Kfirów C10 dla Ekwadoru, co przyniosło wariant Kfir CE (dostarczono 2 samoloty). Ekwador jest obok Kolumbii największym użytkownikiem Kfirów w Ameryce Południowej. Nadal w aktywnej służbie użytkuje ponad 15 maszyn tego typu różnych wariantów.
Kfiry Izrael dostarczył także wojskom lotniczym Sri Lanki. Do 7 myśliwców C2 i TC2 kupionych w okresie 1995-1997, wykorzystywanych w walkach z partyzantką tamilską, doszło w 2005 9 C2 i C7. Dziś w stanie sprawności technicznej jest 8 C2, 2 C7 i 2 dwumiejscowe TC2. W latach 1980. lotnictwo marynarki amerykańskiej i wojska lotnicze piechoty morskiej używały 25 Kfirów C1 (z kanardami) wypożyczone od Izraelczyków. Grały one role przeciwników (agresorów) w procesie realistycznego treningu taktyki walk powietrznych. US Navy i US Marine Corps oznaczyły swoje Kfiry jako F-21A Lion. Samoloty zostały zwrócone Izraelowi do 1989.