Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kolejne M2A1 dla US Army

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 11 maja 2012

Koncern General Dynamics otrzymał kontrakt na modernizację ponad 3,5 tys. wkm M2HB kal. 12,7 mm do standardu M2A1.

Do nowego standardu zostało zmodernizowanych już 6 tys. wkm M2HB, podpisany obecnie kontrakt zwiększy tę liczbę do 9,5 tys. Na pierwszy rzut oka poprawiony GDATP M2A1 odróżnia od starszego modelu tłumik płomienia i chwyt transportowy na lufie / Zdjęcie: PEO Soldier

GDATP (General Dynamics Armament and Technical Products) uzyskał wart 6,9 mln dolarów kontrakt na modyfikację ponad 3,5 tys. wielkokalibrowych karabinów maszynowych Browning M2HB do standardu M2A1. Przeróbka oznacza dostosowanie broni do szybkowymiennych luf wyposażonych w chwyt transportowy i efektywny tłumik ognia, jak też montaż na tylcu bezpiecznika nastawnego. Dodatkowo wprowadzono system szybkiej identyfikacji wzrokowej, pozwalający ocenić, czy lufa jest prawidłowo ustawiona i zablokowana.

Realizacja umowy ma zakończyć się w 2013, a całość prac zostanie wykonana w zakładach GDATP w Saco. Jest to już drugi duży kontrakt dla General Dynamics na modernizację M2HB. Poprzedni, wart 17,44 mln dolarów, został zawarty we wrześniu 2010 i obejmował dostosowanie do standardu M2A1 ponad 6 tys. karabinów maszynowych (Modernizacja Browninga M2HB, 2010-09-18).

 M2HB wprowadzony do uzbrojenia w 1938, to najbardziej rozpowszechniona na świecie broń wsparcia do naboju 12,7 mm x 99 (.50 BMG). Na zdjęciu model Manroy M2HB QCB używany przez polskie Wojska Specjalne / Zdjęcie: Remigiusz Wilk

Konstrukcja Johna M. Browninga jest w użyciu od blisko 75 lat i do tej pory nie ma żadnych poważnych konkurentów, którzy mogliby z nią podjąć rywalizację, nawet mimo pojawiania się bardzo zaawansowanych projektów, jak niemiecki napędowy Rheinmetall RMG.50 (RMG.50 Rheinmetalla na Eurosatory, 2010-06-16). Szacuje się, że wyprodukowano ponad 3 mln Browningów M2HB i cały czas powstają nowe karabiny maszynowe tego typu w zakładach m.in. w USA (GDATP), W. Brytanii (Manroy Engineering) i Belgii (FN Herstal).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.