Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Irak odrzucił BTR-4E?

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 21 maja 2012

Ze względu na znaczące uchybienia w systemach uzbrojenia, Irak nie przyjął drugiej partii transporterów opancerzonych BTR-4E, twierdzi część ukraińskich mediów. Inne są przeciwnego zdania.

Irak zamówił 420 transporterów BTR-4E w 2009. Realizacja kontraktu natrafiła na spore problemy. W pierwszej partii 26 wozów dotyczyły one wadliwych silników i armat kalibru 30 mm, które przy strzelaniu ogniem ciągłym, zacinały się. Mówiono wtedy nawet o zerwaniu kontraktu. Skończyło się na nowym terminie i karach umownych / Zdjęcie: KMBD

Według gazety Siewodnja, powołującej się na źródła z państwowego GK Ukrspeceksport, Irakijczycy odrzucili partię 62 transporterów opancerzonych, ponieważ nie przeszły testów ogniowych. Kontrolerzy mieli stwierdzić brak pełnej integracji uzbrojenia z SKO, a także dużą awaryjność automatycznej armaty ZTM-1 kalibru 30 mm. Byłby to już drugi tak poważny problem Ukraińców z wywiązaniem się z kontraktu z Irakiem. Problemy z uzbrojeniem stały się główną przyczyną opóźnień dostaw pierwszej transzy 26 pojazdów (zobacz: Irak nie odebrał BTR-4E i An-32B, 2011-01-14).

Sprawa jest na tyle poważna, że zajęła się nią rada bezpieczeństwa narodowego. Tym bardziej, że zgodnie ze zobowiązaniami, całość kontraktu powinna zostać realizowana do końca bieżącego roku, co jest raczej niemożliwe. Kierownictwo zakładów w Charkowie nie chce komentować tej sytuacji, ale według Siewodnija, ministerstwo polityki przemysłowej Ukrainy podjęło już decyzję o zmianie zarządu Charkowskoje KB Maszinostrojenia im. Morozowa (KMDB).

Zupełnie inną wersję podała natomiast agencja Interfax-Ukraine. Powołując się na nieoficjalne źródło zaangażowane w realizację kontraktu, twierdzi, że trwają już przygotowania do wysłania 62 wozów drugiej serii. Próby miały wypaść pomyślnie, choć dano do zrozumienia, że wystąpiły problemy z pojedynczymi egz. ukraińskich transporterów.

Informator dodał, że Irakijczycy wyrazili zadowolenie z możliwości BTR-4E, a doniesienia o odrzuceniu przez nich wozów drugiej serii to wynik walki konkurencyjnej i rozsiewania nieprawdziwych informacji.


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.