Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

KMW kupiła WFEL

Przemysł zbrojeniowy, 24 maja 2012

Przedstawiciele Krauss-Maffei Wegmann poinformowali o kupieniu brytyjskiej spółki WFEL, która produkuje mobilne przeprawy mostowe, zarówno dla wojska, jak i na rynek cywilny.

Dry Support Bridge (DSB) jest jednym z trzech oferowanych przez WFEL mobilnych systemów przeprawowych i zarazem najdłuższym niezbrojonym mostem taktycznym. W ciągu 90 minut 8 żołnierzy jest wstanie zbudować 46-metrową przeprawę o nośności 120 t / Zdjęcie: WFEL

Nieznana jest cena, za jaką Niemcy przejęli brytyjską spółkę, ale w ubiegłym roku rynki finansowe wyceniały jej wartość na ok. 60 mln GBP (ok. 94 mln USD).

WFEL to następczyni Fairey Aviation Company, znanego w pierwszej połowie XX w producenta samolotów wojskowych, w tym m.in. lekkich bombowców Fairey Battle (których transport nie zdążył dotrzeć do Polski przed 1 września 1939) czy Fairey Swortfish. Ten ostatni - pokładowy dwupłat torpedowy - zasłynął m.in. z udanych ataków na pancernik Bismarck.

WFEL rozpoczęła produkcję systemów mostowych w 1970, po wygraniu zlecenia ministerstwa obrony. Powstał wtedy system średnich przepraw mostowych Girder. Do dziś sprzedano ponad pół tysiąca tych zestawów, które trafiły do blisko 40 państw świata. Pierwszy wszedł do służby w brytyjskich wojskach lądowych w 1971. Został potem m.in. przystosowany do przerzutu drogą lotniczą i rozwinięcia na stanowisku bezpośrednio z transportujących jego elementy śmigłowców (model Air Portable Ferry Bridge, APFB). Wszedł on do służby w 2005. Najdłuższy w ofercie Dry Support Bridge (DSB), został natomiast po raz pierwszy wykorzystany bojowo dwa lata wcześniej w Iraku przez wojska USA.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.