Rosoboronexport dostarczy ChRL 140 silników lotniczych AL-31FN, produkowanych przez FGUP NTC Gazoturbostrojenia Salut. Wartość kontraktu szacuje się na 700 mln USD.
Według Wiedomosti, podpisanie umowy potwierdziło rosyjskie ministerstwo obrony, choć przedstawiciele Rosoboronexportu i FGUP NTC Gazoturbostrojenia Salut powstrzymali się od komentarza. Jest to już trzeci, zawarty w krótkim czasie, kontrakt na dostawę silników AL-31FN do ChRL. Pierwszy miał miejsce na początku 2011 (150 egz.) drugi w połowie 2011 (123 egz., zobacz: Rosyjskie silniki dla ChRL).
Umowy są kolejnym potwierdzeniem faktu, że Chińczycy nie są jeszcze w stanie zaspokoić potrzeb własnym siłami. Zamiennik dla AL-31, jednostki rodziny WS-10 (oparte o zachodnie CFM International CFM56) są rozwijane od końca lat 1980., ciągle nie osiągając parametrów jednostek rosyjskich (choć zanotowano już spory postęp, zobacz: Kopie lepsze od oryginałów).
Według Wasilija Kaszyna eksperta Centrum Analiz i Technologii, Chińczycy zakończą pracę nad w pełni sprawnym WS-10 w ciągu kilku lat. Tyle samo - jego zdaniem - mają także Rosjanie na stworzenie silnika nowej generacji, który pozwoliłby utrzymać się na lukratywnym chińskim rynku.