Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kolejne AL-31FN dla Chin

Przemysł zbrojeniowy, 31 maja 2012

Rosoboronexport dostarczy ChRL 140 silników lotniczych AL-31FN, produkowanych przez FGUP NTC Gazoturbostrojenia Salut. Wartość kontraktu szacuje się na 700 mln USD.

Saturn AL-31FN. W październiku ubiegłego roku, dyrektor generalny FGUP NTC Gazoturbostrojenia Salut, Władisław Masałow poinformował, że liczba zamówionych przez ChRL silników przekroczyła tysiąc. Wraz ze wzrostem zamówień, rosyjskie zakłady ma coraz większe kłopoty z wywiązaniem się ze zobowiązań. Chiny kupują w Rosji także silniki D-30KP-2 do samolotów transportowych Ił-76, bombowców H-6 (kopia rosyjskiego Tu-16) oraz opracowywanego samolotu transportowego Y-20, jak również silniki RD-93 do myśliwca Chengdu FC-1/PAC JF-17 / Zdjęcie: Stahlkocher

Według Wiedomosti, podpisanie umowy potwierdziło rosyjskie ministerstwo obrony, choć przedstawiciele Rosoboronexportu i FGUP NTC Gazoturbostrojenia Salut powstrzymali się od komentarza. Jest to już trzeci, zawarty w krótkim czasie, kontrakt na dostawę silników AL-31FN do ChRL. Pierwszy miał miejsce na początku 2011 (150 egz.) drugi w połowie 2011 (123 egz., zobacz: Rosyjskie silniki dla ChRL).

Umowy są kolejnym potwierdzeniem faktu, że Chińczycy nie są jeszcze w stanie zaspokoić potrzeb własnym siłami. Zamiennik dla AL-31, jednostki rodziny WS-10 (oparte o zachodnie CFM International CFM56) są rozwijane od końca lat 1980., ciągle nie osiągając parametrów jednostek rosyjskich (choć zanotowano już spory postęp, zobacz: Kopie lepsze od oryginałów).

Według Wasilija Kaszyna eksperta Centrum Analiz i Technologii, Chińczycy zakończą pracę nad w pełni sprawnym WS-10 w ciągu kilku lat. Tyle samo - jego zdaniem - mają także Rosjanie na stworzenie silnika nowej generacji, który pozwoliłby utrzymać się na lukratywnym chińskim rynku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.