Sikorsky i duńska Terma rozważają podjęcie współpracy nad unowocześnieniem systemów elektronicznych śmigłowców S-70i, S-92 i S-76. Rozmowy mają związek z przetargiem śmigłowcowym w Danii.
Sikorsky Aircraft jest zainteresowana wykorzystaniem części rozwiązań elektronicznych Termy w produkowanych przez siebie śmigłowcach. Chodzi przede wszystkim o system walki radioelektronicznej ALQ-213 oraz systemy samoobrony. Amerykański koncern rozważa zamontowanie ich na niektórych modelach oferowanych maszyn. W grę wchodzą zarówno produkowane w Polsce wojskowe S-70i (Plany PZL Mielec, 2011-09-08), wojskowe oraz rządowe odmiany S-92 (S-92 nad Afganistanem, 2011-02-01) i S-76 (300 S-76 z Aero Vodochody, 2011-05-04).
Rozmowy pomiędzy dwoma podmiotami wiążą się bezpośrednio z prowadzonym od 2010 przetargiem na nowy wielozadaniowy śmigłowiec morski dla duńskich sił zbrojnych. Jeszcze do niedawna w konkursie rozpatrywane były trzy typy śmigłowców: AugustaWestland AW-159 Wildcat, Sikorsky MH-60R Seahawk i Eurocopter AS565 MB Panther. Na początku br. dowódca duńskiego połączonego skrzydła powietrznego z siedzibą w bazie wojsk lotniczych w Karup, podpułkownik Steen Ulrich, ogłosił jednak decyzję o rezygnacji z oferty Eurocoptera.
Negocjacje Sikorskiego z Termą mogą zostać sfinalizowane po ewentualnym wyborze MH-60R. Podobne rozmowy sfinalizowała już AugustaWestland. Udało jej się osiągnąć porozumienie o potencjalnej współpracy przy realizacji omawianego kontraktu z innym duńskim przedsiębiorstwem, oferującym rozwiązania elektroniczne dla sił zbrojnych - Systematic.
Przetarg na nowe śmigłowce morskie związany jest z planowanym wycofaniem ze służby do 2017 wykorzystywanych obecnie Super Lynx Mk 90B. W linii pozostaje 7 śmigłowców tego typu, od kiedy 8. rozbił się w sierpniu 2011 na Grenlandii. Zwycięzca przetargu ma być ogłoszony jeszcze w bieżącym roku.