Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

ILA: Opóźnienie berlińskiego lotniska

Lotnictwo cywilne, 13 września 2012

Prezes nowego berlińskiego portu lotniczego BER (w budowie), Horst Amann poinformował o kolejnym przełożeniu oddania do użytku tego lotniska. Marzec przyszłego roku jest nie aktualny – nowym terminem jest 27 października 2013.

Terminal nowego berlińskiego lotniska BER wymaga dalszych prac wykończeniowych

Amann przyznał, że najważniejszym zadaniem dla niego jest zapewnienie finansowania robót budowlanych, które są nadal dalekie od zakończenia. Rada nadzorcza spółki zarządzającej lotniskiem BER zgodziła się na zmianę w dotychczasowym planie finansowym, zakładającą potrzebę zwiększenia kapitału o dalsze 1,2 mld EUR.

Plakat zapraszający mieszkańców miejscowości sąsiadujących z lotniskiem BER do protestu przeciwko nadmiernemu hałasowi (zaplanowanego a 4 czerwca br.)

Przypomnijmy, że jeszcze niedawno, bo w połowie maja br., przesunięto termin otwarcia nowego lotniska z 3 czerwca 2012 na marzec 2013. Jedyną rzeczą od strony lotniczej, którą udało się już zrobić, było uruchomienie południowej drogi startowej, drugiej z dwóch równoległych – pierwsza obsługuje ruch ze starego portu lotniczego Shoenefeld. Nową drogę startową uruchomiono głownie z myślą o wystawie lotniczej ILA, której tereny przylegają bezpośrednio do nowego lotniska. Obecnie korzystają z niej statki powietrzne uczestniczące w berlińskiej wystawie.

Przedłużająca się budowa nie osłabia negatywnego nastawienia okolicznych mieszkańców do nowej inwestycji. Obawiają się oni poważnego wzrostu hałasu. Żądają, aby lotnisko nie pracowało w porze nocnej (22:00-6:00). Na 4 czerwca – dzień po planowanym wcześniej otwarciu, które ostatecznie nie doszło do skutku – zaplanowano demonstrację poparcia dla pomysłu ograniczenia czasu pracy lotniska BER. Mimo, że termin ten dawno minął, w miejscowościach leżących wokół nowego lotniska co krok można trafić na plakaty zapraszające na czerwcową demonstrację. Choć pojawiają się nowe ogłoszenia dotyczące innych wydarzeń, echa protestu mieszkańców są nadal słyszalne. Mieszkańcy miejscowości Kiekebusch oplakatowali swoje posesje w proteście przed wzrostem hałasu.

Akcja protestacyjna mieszkańców miejscowości Kiekebusch bezpośrednio sąsiadującej z lotniskiem BER / Zdjęcia: Grzegorz Sobczak

Tytułem komentarza warto dodać, że mieszkańcy są w stanie wymusić ograniczenia prędkości samochodów w terenie zabudowanym w porze nocnej do 30 km/h, w celu ograniczenia hałasu powodowanego przez samochody – co więc będzie z ruchem lotniczym nad ich głowami?


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.