Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

USS Fort Worth w linii

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 24 września 2012

US Navy oficjalnie przyjęła do służby trzeci okręt klasy Littoral Combat Ship (LCS), USS Fort Worth (LCS 3).

Marynarze mający służyć w przyszłości na USS Fort Worth w trakcie ceremonii przyjęcia okrętu do służby w US Navy / Zdjęcie: US Navy

Uroczystość odbyła się wczoraj w Galveston w Teksasie. Wzięli w niej udział najważniejsi przedstawicieli korpusu oficerskiego US Navy, w tym wiceszef operacji morskich, admirał Mark E. Ferguson III. Okręt udał się już w kierunku swojego macierzystego portu w San Diego. Przyjęcie jednostki do służby zostało poprzedzone jej oficjalnym przekazaniem w wyposażenie marynarki (Akceptacja trzeciego LSC, 2012-06-08) oraz serią testów zdawczo-odbiorczych (Fort Worth opuścił stocznię, 2012-08-09).

USS Fort Worth jest trzecim okrętem klasy LCS, który wszedł do służby w US Navy. Wcześniej marynarkę wojenną USA zasiliły dwie jednostki: USS Freedom (LCS 1 w służbie, 2008-11-10) oraz USS Independence (USS Independence w służbie, 2010-01-19). Docelowo USA planują kupić 54 wielozadaniowe fregaty do działań na wodach szelfowych, chociaż w obliczu planowanych cięć wydatków obronnych Waszyngtonu, liczba ta może się zmniejszyć.

Przyjęty do służby okręt jest drugą jednostką zbudowaną w klasycznym, monokadłubowym, układzie konstrukcyjnym. Okręty te, typu Freedom, budowane są w stoczni Marinette przez Lockheed Martin. Jednostki drugiego projektu, typu Independence, konstruowane są jako trimarany przez General Dynamics i australijską Austal. Obydwaj producenci realizują obecnie prace nad  kolejnymi okrętami, odpowiednio: Milwaukee (LCS 5), Detroit (LCS 7), Little Rock (LCS 9) i Sioux City (LCS 11) oraz Coronado (LCS 4), Jackson (LCS 6), Montgomery (LCS 8), Gabrielle Giffords (LCS 10) i Omaha (LCS 12).

W styczniu 2012, zwodowany został czwarty LCS, przyszły USS Coronado (LCS 4) (Wodowanie Coronado, 2012-01-13).

Jednostki klasy LCS zostały opracowane z myślą o operowaniu na płytkich wodach przybrzeżnych. Ich wprowadzanie do służby jest potwierdzeniem zmiany doktryny wykorzystania potencjału operacyjnego marynarki wojennej USA, która do tej pory koncentrowała się na kontrolowaniu wód Atlantyku i Pacyfiku. Obecnie ciężar działań przechyla się w stronę Bliskiego i Dalekiego Wschodu, gdzie szczególnie przydatne mają okazać się lżejsze i bardziej manewrowe LCS.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.