Produkowane w Chinach ultralekkie Cessny Skycatcher nadal są najlepiej sprzedawanymi w USA samolotami o maksymalnej masie startowej do 600 kg. W ciągu pierwszego półrocza 2012 zarejestrowano ich 71.
Według danych amerykańskich władz lotniczych FAA, w USA było – w połowie bieżącego roku – zarejestrowanych 2385 ultralekkich samolotów klasy LSA (Light Sport Aircraft), czyli o maksymalnej masie startowej 600 kg, przeznaczonych dla nie więcej niż 2 osób i obarczonych m.in. ograniczeniami prędkości maksymalnej czy przeciągnięcia.
Wspomniana liczba jest o ok. 300 większa, niż w połowie 2011 (Cessna liderem, 2011-08-04), co świadczy pozytywnie o odbudowywaniu się zainteresowania lataniem turystycznym na największym rynku lotnictwa ogólnego na świecie. Z drugiej jednak strony ów wzrost nie dotyczy wyłącznie nowych samolotów, ale także wyremontowanych, które przeszły pozytywnie badania techniczne.
Najliczniej reprezentowane są samoloty niemieckiej Flight Design (347 zarejestrowanych różnych modeli). Na kolejnych miejscach znajdują się: Cessna (253 jednego tylko modelu – Skycatcher), CubCrafters (212, głównie modelu CarbonCubSS) i Czech Sport Airfcraft (184). Pierwszą piątkę zamyka American Legend ze 169 samolotami. Na 18. miejscu zestawienia znajduje się polska Aero SP, wytwórca lekkiego AT-4. Według FAA, nadal w USA zarejestrowane są 24 samoloty tego producenta. Można jednak mieć nadzieję, że wznowienie – po kilkuletniej przerwie – sprzedaży AT-4 przyniesie pożądane zmiany.
Zdecydowanie bardziej charakterystyczne są dane dotyczące rejestracji nowych samolotów między styczniem a czerwcem 2012. Okazuje się, że absolutnym i samodzielnym liderem pozostaje Cessna. W zestawieniu FAA znalazło się aż 71 nowych Skycatcherów, co daje średnią 11,8 egz./miesiąc, czyli nieznacznie wyższą niż w całym 2011.
Drugie miejsce zajęła CubCrafters z 28 samolotami. Uzyskana średnia miesięczna (4,7 egz.) jest przy tym zdecydowanie wyższa niż w ubiegłym roku (3 egz.).
Następne wytwórnie zanotowały niewielkie sukcesy. Kolejne w zestawieniu – Flight Design, Aerotrek, Jabiru US i SportCruiser – zarejestrowały jedynie 5-7 samolotów. I choć wpisanie do dokumentów FAA nie jest równoznaczne z dostarczeniem samolotów dla odbiorców (szczególnie w odniesieniu do rejestrowanych przed sprzedażą w USA maszyn Cessny), odzwierciedla to główne tendencje panujące na amerykańskim rynku.