Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nowe kłopoty Kingfisher

Lotnictwo cywilne, 02 października 2012

Indyjska Kingfisher Airlines zawiesiła na trzy dni loty, ze względu na skutki strajku mechaników. Nie otrzymują oni wynagrodzenia od marca, a spółka zabiega o kredyty na finansowanie bieżącej działalności.

W okresie największego rozwoju Kingfisher Airlines posiadała ponad 60 samolotów pasażerskich, w tym 5 Airbusów 340, które zapewniały możliwość międzykontynentalnych lotów non-stop. Linia zrezygnowała z nich już w pierwszej fazie kryzysu. Obecnie wykorzystuje jedynie 13 samolotów, walcząc o przetrwanie / Zdjęcie: Airbu

Założona w 2003 Kingfisher Airlines bardzo szybko zdobyła pozycje wicelidera indyjskiego runku przewozów lotniczych. Opierając swoją flotę na samolotach Airbusa intensywnie zwiększała liczbę połączeń na liniach krajowych i międzynarodowych. Mimo, że jest niskokosztowa, to tylko w odniesieniu do cen biletów – zarząd nie potrafił w dostatecznym stopniu ograniczyć wydatków własnych.

Z tych powodów linia stale przynosiła straty. Były one stosunkowo niewielkie w okresie rozwoju ruchu lotniczego, jednak w czasie kryzysu stały się nie do zaakceptowania. Tylko w 2008 wyniosły one ok. 300 mln USD, czyli niemal 20% ówczesnych obrotów. Z tych powodów przewoźnik nie był w stanie utrzymać pełnej floty, ok. 65 samolotów, ani zapewnić standardowego finansowania bieżących operacji (Kłopoty Kingfisher Airlines, 2012-02-22).

By pokryć długi, linia musiała sprzedać większość z posiadanych samolotów. Obecnie jest ich już tylko 13, które obsługują wyłącznie linie krajowe. Jednocześnie trwają poszukiwania źródeł finansowania bieżącej działalności.

W takiej sytuacji doszło do strajku mechaników, którzy domagają się wypłat zaległych pensji – ostatnie otrzymali w marcu br. Wsparła ich niewielka część pilotów i innych pracowników. To z kolei doprowadziło do utraty możliwości obsługi lotów. Przerwę zaplanowano na 3 dni. Część miejscowych analityków obawia się jednak, że Kingfisher Airlines może nie przetrwać strajku i zostać zmuszona do ogłoszenia upadłości. Nie chodzi przy tym o straty finansowe, ale problemy z uzyskaniem kredytów.

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.